In acest an, vor demara lucrarile la magistrala de cale ferata Bucuresti-Constanta, urmand ca acestea sa fie finalizate in 2007, a declarat Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului, citat de Rador. "Tronsonul Bucuresti-Constanta face parte din Coridorul IV paneuropean feroviar, care asigura legatura intre Constanta - Bucuresti - Brasov - Sighisoara - Simeria - Arad - Curtici si iese in Ungaria, asigurand apoi legatura cu marile linii de transport feroviar din statele UE. Anul acesta incepem lucrarile la tronsonul Bucuresti - Constanta.

Avem finantarea asigurata. Valoarea estimata este de circa 600 milioane de dolari, sumele fiind asigurate de Banca Europeana de Investitii (BEI), cu sprijinul Japoniei, adica este o finantare multipla", a spus ministrul. El a adaugat ca lucrarile la primul tronson vor dura maximum doi ani si jumatate. "Se va face o modernizare a infrastructurii feroviare pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor la 160 km/ora, dar si o modernizare a intregului ansamblu care ajuta la derularea transportului feroviar", a precizat Dobre. Potrivit oficialului MTCT, CFR a demarat negocieri cu institutiile financiare internationale pentru imprumuturi vizand modernizarea parcului de vagoane, ce va fi utilizat pe tronsonul modernizat.

"Am inceput in luna ianuarie discutii cu BEI pentru a finanta dotarea operatorului de calatori cu 120 de rame electrice de parcurs mediu si lung, pentru ca din 2007 dorim sa parasim frontiera Romaniei si nu o putem face decat cu mijloace de transport moderne. Totodata, dorim sa oferim calatorilor romani conditii civilizate de transport. De asemenea, am discutat posibilitatea finantarii lucrarilor de modernizare a 200 de vagoane de calatori de clasa I si a II-a, la Atelierele CFR Grivita. Aceste vagoane vor oferi confort sporit prin faptul ca vor fi dotate cu instalatii de climatizare, radioficare si, nu in ultimul rand, prin faptul ca vor circula cu o viteza de 160 km/ora. Am mai discutat cu BEI si posibilitatea finantarii a cinci locomotive multisistem pentru CFR Marfa, care sa poata circula si in Europa.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.