"Raportul de audit, efectuat de compania Hyder Consulting Ltd. asupra proiectului autostrazii Brasov-Bors si incheiat inca din luna noiembrie a anului trecut, a fost in permanenta in posesia Ministerului Transporturilor si nu acopera toate aspectele financiare ale construirii autostrazii", ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor. "Pretul de 2,2 miliarde de dolari este unul corect in cazul in care pe parcursul constructiei autostrazii nu intervin alte cheltuieli nepravazute", a mai spus sursa citata. Pretul autostrazii ar putea fi aruncat in aer daca, spre exemplu, pe locul constructiei s-ar putea descoperi unele situri arheologice.

"Ar trebui ocolite, ar stagna masinile, personalul, iar pretul va fi platit de stat", a precizat reprezentantul ministerului. Un alt aspect financiar, neluat in calcul de compania englezeasca de audit, il reprezinta pretul terenurilor. "Terenurile nu sint luate in calcul de firma de audit. Acestea sint cumparate in urma unor negocieri, se poate plati o suma pentru un teren si o alta suma, de cine stie cite ori mai mare, pentru un teren similar", a specificat sursa. Potrivit acesteia, pretul autostrazii o sa sara peste cele 2,2 miliarde de dolari preconizate, ajungind la trei miliarde de dolari, asta in cazul in care nu se descopera situri arheologice.

Exista guri care spun ca raportul este corect

Citeste si:

"In acest moment, contractele de constructie de autostrazi si modernizarea de drumuri nationale sint oprite, Romania riscind sa nu-si poata indeplini angajamentele asumate in cadrul Capitolului Transporturi. Am aflat ca o companie de consultanta, Hyder Consulting Ltd., pe baza unui grant oferit de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, a facut un raport care concluzioneaza ca pretul obtinut de autoritatile romane pentru constructia autostrazii este unul corect", a spus Vasile Soporan. "Ziarul clujeanului" a incercat sa obtina documentul intocmit de firma Hyder Consulting Ltd., insa reprezentantii Finantelor si Transporturilor, precum si cei de la Compania Nationala de Autostrazi si-au pasat raspunderea, astfel ca nu s-a putut afla unde este acest raport. •