„La evaluarile PISA, Romania a inregistrat rezultate ingrijoratoare privind nivelul de alfabetizare. Pe o scala de la 1 la 5 (unde 1 este nivelul cel mai redus), peste 40% dintre elevii in varsta de 15 ani cuprinsi in esantion au inregistrat un nivel de alfabetizare de nivel 1 sau mai scazut“, se precizeaza in raport. Mai exact, testarea a fost facuta pe un esantion de 4.831 de elevi din 177 de scoli. Disciplinele la care au fost evaluati copiii au fost citire, matematica si stiinte. Astfel, evaluarile de la citire au avut o durata de 90 de minute, timp in care elevii au avut de citit un text narativ si unul informational, la prima vedere, si de rezolvat intre 12 si 14 subiecte pentru fiecare text. In urma rezultatelor obtinute, 81% dintre elevi s-au clasat sub limita inferioara, ei nereusind sa citeasca cursiv si nici sa reproduca ceea ce au citit. La matematica, aproape jumatate dintre tinerii de 15 ani au obtinut performante medii la aceasta disciplina, in timp ce doar 24% dintre ace
stia au avut rezultate de nivel inalt sau avansat.