Incepind cu 19 octombrie, americanii vor putea vedea pe marile ecrane debutul regizoral al lui Ben Affleck, „Gone Baby Gone“, pe care criticii de film l-au botezat deja candidat la Oscar.

Reactiile entuziaste ale specialistilor nu erau tocmai greu de anticipat. Regia ca regia, dar Ben Affleck le are cu scrisul, dupa cum a demonstrat Oscarul pentru cel mai bun scenariu original luat alaturi de amicul sau Matt Damon acum noua ani. Insa „Gone Baby Gone“ nu se bazeaza pe vreo idee de-a lui Affleck, ci pe un roman al lui Dennis Lehane, un alt client fidel al membrilor Academiei Americane de Film: el este autorul prozei „Mystic River“, a carei adaptare, sub bagheta lui Clint Eastwood, a plecat acasa cu doua statuete aurite in 2003.

De altfel, si Affleck ii paseaza tot meritul lui Lehane: „Filmul ofera o poveste incredibila. Are niste rasturnari de situatie foarte spectaculoase, care te prind si te fura. N-o sa le banuiti in nici un moment. Este foarte destept, dar nu datorita mie, ci romanului lui Lehane, pe care l-am ales grabit, din prima, pentru ca mi-a placut“. Iar atacul de modestie al lui Affleck continua. „Nu ma descurc prea bine sa scriu intriga, nu vreau cu adevarat sa compun o poveste originala“, ii da inainte proaspatul regizor, explicind si ca isi dorea din start ceva care sa aiba deja o arhitectura narativa, pentru ca el sa se poata ocupa de dezvoltarea personajelor si de dialoguri, adica de acele aspecte la care crede ca se pricepe mai bine. Insa tot parcursul filmului a fost marcat de lipsa de autoincredere a starului hollywoodian.

Initial, Affleck isi propusese sa joace rolul principal, sperind ca in scaunul regizorului avea sa plaseze pe altcineva. „La inceput nu credeam ca functioneaza ca scenariu si nici ca facusem o treaba foarte buna. Apoi m-am gindit ca facusem ceva mediocru, apoi ca totusi era OK, apoi ca poate ar trebui sa il regizez, pe urma ca nu pot sa regizez si sa joc in el. Totul s-a modificat incet-incet pentru ca eram ingrozit de gindul ca ar trebui sa regizez si sa joc in acelasi timp, ideea era pur si simplu intimidanta. Pe cind perspectiva de a regiza era mult mai putin inspaimintatoare. Habar n-am cum a reusit Clint Eastwood sa se descurce cu 'Unforgiven>>...“


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.