Bucurestenii au ajuns in situatia de a petrece in trafic mai bine de 20 de ore saptamanal. In fiecare zi ne intalnim cu aceesi situatie cel putin in orele de varf ale traficului, respectiv 7-10, 18-22. In aceste ore soferii devin prizonierii propriilor masini

De nervi si plictiseala multi injura, claxoneaza, citesc sau isi beau cafeaua de dimineata. Traficul infernal i-a transformat pe soferii bucuresteni in animale care stau la panda - sa nu le taie cineva calea, sa nu se bage altul in fata lor, sa fenteze cat mai repede intersectia. Si uite asa am ajuns sa ne pierdem orice urma de respect pentru colegii de trafic si pentru politistii din intersectii care de multe ori mai mult incurca circulatia decat sa o descurce. Psihologii dau diverse solutii soferilor bucuresteni pentru a-si mentine cumpatul in conditiile date - postul de radio preferat, muzica preferata, o discutie cu cineva sau organizarea agendei. Autoritatile insa par sa ramana indiferente la aceste probleme. Cu totii ne gandim ca ar trebui sa se autosesizeze in cazul incurcaturilor din trafic, mai ales ca multi bolnavi mor pe capete pentru ca nu ajung la timp ambulantele la ei si cu ei la spitale. Ciudat este ca marile orase ale lumii au gasit solutii pentru aceste probleme. Sa fie autoritatile din acele orase mai “luminate” decat autoritatile noastre?

Sau poate sunt mai interesati de contribuabil. Astfel, autoritatile din marile orase ale lumii au pus la punct un sistem de transport in comun, reguli de circulatie extrem de dure si o educatie rutiera solida a soferilor.

De exemplu, la Londra, pentru a degaja traficul rutier, autoritatile au luat cateva masuri concrete: circulatia pe artere cu sens unic, semafoare care nu te tin pe loc mai mult de 20, 30 de secunde si sanctiuni drastice pentru soferii indisciplinati. In plus, in zonele aglomerate din centrul Londrei, in zilele lucratoare, se aplica taxa de congestie de 12 euro. Parisul este unul dintre cele mai aglomerate orase europene. Aici au fost instalate in vara acestui an puncte unde se inchiriaza biciclete contra sumei de un euro pe zi, sau cinci euro pe saptamana. Un succes foarte mare il au bicicletele si la Amsterdam, Berlin, sau in orasele spaniole. Acest mijloc de transport nu numai ca elibereaza traficul rutier, dar nici nu polueaza. In capitala Japoniei, Tokyo, sistemul de transport in comun este foarte bine pus la punct. In acelasi loc exista statie de metrou, metrou de suprafata si tren de mare viteza. Toate vin la interval de cel mult doua minute. In plus, in orasul cu cea mai mare densitate de locuitori pe metrul patrat, chiria pentru un loc de parcare costa 600 de lei lunar, nimeni nu isi poate achizitiona masina daca nu face dovada ca are un loc de parcare, iar scoala de soferi dureaza sase luni, se termina cu trei examene si costa peste 6.000 de lei. In nici una din aceste capitale aglomerate nu se intalnesc masini parcate de una sau mai multe benzi de circulatie ale marilor artere asa cum intalnim de cele mai multe ori pe bulevardele Capitalei. Cine este de vina pentru zecile de ore petrecute in trafic de soferii bucuresteni? Poate numai lipsa de implicare a autoritatilor si educatia soferilor.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.