Se implinesc in aceasta toamna 30 de ani de la disparitia uneia dintre cele mai spectaculoase voci ale Operei: Maria Callas, pe care presa franceza a numit-o, uneori, Cenusareasa.

Grecoaica nascuta la New York in 1923, cu un fizic ingrat si o miopie avansata, avea ca singura avere vocea. Pasionata si tenace, va urma cursurile Conservatorului din Atena, debutand, in 1947, la Verona. Se remarca prin rigoarea muzicala, dar mai ales prin accentele speciale ale vocii sale. Timp de zece ani va avea parte de o glorie cum nicio solista de opera nu mai avusese.

Cenusareasa devenea diva, banii si luxul o inconjurau, ceea ce nu a impiedicat-o pe croitoreasa ei s-o numeasca "o taranca in haine de duminica".

Pana atunci n-o interesase decat profesia. Acum, viseaza la marea dragoste pe care nu i-o adusese casatoria cu Meneghini, cel care ii negociase, de altfel, si primele contracte. Cu o virtuozitate rar intalnita, cu furtuni de pasiune ce tasneau din vocea ei, a abordat in acest timp roluri dificile, pentru care nu era de ajuns numai o voce frumoasa: Norma, Medeea, Somnambula, Alceste, roluri prestigioase, dar nu dintre cele mai iubite de public. Va canta apoi si Tosca, pe care n-o iubea insa, si Mimi din Boema. Nu va face niciodata Carmen pe scena, dar il va inregistra.

inceputul anilor '50 marcheaza eforturile cantaretei pentru imagine. Reuseste sa slabeasca 35 de kilograme in trei luni, dupa o reteta necunoscuta nimanui, isi vopseste parul blond, pieptanandu-l intr-un coc strans. Rasata, eleganta, cu gesturi sculpturale, va domina scena si publicul pana in 1958, cand incepe declinul, cu gala de la Roma, la care participa presedintele Republicii, spectacolul fiind preluat de RAI.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.