Telefonul mobil este pe primul loc in topul reclamatiilor catre OPC. Ba softul nu este bun, bateria tine mai putin decat e specificat in contract, fie service-ul l-a scos din garantie pe cumparator. Si aragazele, si televizoarele se afla printre produsele de care se plang romanii.
In primele opt luni ale acestui an, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului s-au inregistrat 28.238 de reclamatii, din care 30% au fost pe produse nealimentare.
Multi cumparatori s-au lasat sedusi de charisma prezentatorilor de emisiuni teleshopping. Asa au ajuns sa cumpere produsele care le-au fost „vandute" intr-o forma foarte atractiva pentru ca mai apoi sa regrete ca au facut-o.
"Tine de cultura tehnica a fiecarui om daca el cumpara produse de la televizor. Trebuie sa acordam o mai mare atentie la produsele care se vand la televizor fata de cele cumparate din supermarket. Sau cel putin tot atata atentie", ne-a declarat Stelica Nicula, sef serviciu produse nealimentare din cadrul Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Telefoanele mobile, televizoarele, aragazele, instalatiile de aer conditionat, tamplaria de termopan, dar si produsele comercializate prin sistemul teleshopping fac obiectul sesizarilor primite de ANPC in fiecare luna.
Alo? Nu mai am ton
Cele mai frecvente plangeri catre Departamentul nealimentare al Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor sunt cele legate de problemele intalnite la telefoanele mobile (softul, bateria care tine mai putin decat este specificat in contract sau service-ul care il scoate din garantie pe cumparator). Si aragazele se afla printre produsele de care se care se plang romanii.
„Foarte multe dintre ele sunt fabricate pentru o presiune de maximum 20 de milibari a gazului. Or, la noi, aceasta presiune este de aproape 40 de milibari! In aceste conditii, consumatorii trebuie sa-si monteze neaparat un reductor de presiune intre teava si aragaz.
In plus, montarea acestui tip de electrocasnice trebuie facuta numai de persoane autorizate", spune oficialul ANPC.
In general, oamenii se opresc la o prevedere a legii care spune ca au dreptul sa fie despagubiti fara sa citeasca mai departe.
„Legea spune ca despagubirea se face numai in cazurile in care nu este imposibila sau disproportionata. Imposibila inseamna ca produsul respectiv nu mai exista ca atare sau nu se poate repara.