Erori ale calculatoarelor de bord, sisteme de franare defecte, probleme la sisteme de securitate precum ABS sau ESP, acestea sunt cateva dintre defectele cel mai des intalnite la modelele actuale.

Anii au trecut, industria auto a devenit unul dintre motoarele economiei mondiale, iar globalizarea impune un singur tel: cifre de vanzari tot mai mari. In trecut, masina era un produs destinat celor care voiau ceva in plus in viata lor, dar nu isi permiteau produse de lux, precum iahturile ori avioanele personale.

In prezent, masina tinde sa devina un fel de produs destinat consumului de masa, pentru ca de multe ori asemanarile dintre o masina si un hamburger sunt evidente. Ambele trebuie vandute intr-un numar cat mai mare, pentru ca altfel afacerea nu este prospera.

Oricum, legat de prosperitatea industriei auto, circula destule zvonuri in piata. Unii cunoscatori ai industriei de profil spun ca o masina iese pe poarta fabricii cam la jumatate din pretul final. Cu alte cuvinte, o masina ce costa 10.000 de euro in showroom, il costa pe producator 5.000. Calculati diferenta, o inmultiti cu sutele sau milioanele de unitati vandute, si mai mult ca sigur o sa va dea cu foarte multe zerouri.

Citeste si:

Oricum, profitul obtinut de un constructor trebuie si el impartit cu furnizorii de subansamble. Totusi, pana la aflarea cifrelor reale, profitul realizat de un producator de pe urma unei masini ramane o simpla speculatie. Nu profitul constructorilor auto ar fi principala problema, ci faptul ca, odata cu introducerea electronicii, uneori in proportie mult prea mare, la masinile moderne, numarul defectiunilor a inceput si el sa se inmulteasca destul de mult.

Daca prin anii '80 sau '90, sisteme precum ABS sau ESP reprezentau niste simple prescurtari pentru marea masa de iubitori ai automobilului, in prezent acestea sunt parte integranta a oricarei masini. Evident, producatorii spun ca toate aceste sisteme nu fac decat sa sporeasca gradul de securitate in utilizarea unui automobil, statisticile spun insa altceva.

Exista studii de specialitate care arata ca programele software au un rol tot mai important in masinile moderne, in medie, valoarea acestora ajunge la aproximativ 9% din cea a masinii. Asta in cazul variantelor normale, ca sa le zicem asa, pentru ca in cazul varfurilor de gama, procentul creste exponential. Asta pentru ca intr-o Dacia Logan vei gasi cam 5% electronica, fata de niste modele precum BMW Seria 7, ori Mercedes S Class.