Personajul principal al cartii este Atena, o fetita orfana din Romania, care este adoptata de un cuplu libanez. Povestea a fost inspirata de un caz real, cel al Lacrimei, o fata ce a fost adoptata de un cuplu de austrieci care l-a insotit pe scriitorul Paulo Coelho in excursia sa de 10 zile din Romania in 2005, a declarat directorul agentiei literare ce-l reprezinta pe Coelho in Romania, Simona Kessler.

Kessler apare si ea in volum. Ea este o femeie ce-i duce un sal Atenei, in timp ce aceasta danseaza. Localul unde are loc aceasta intamplare, Taverna lui Romica italianul, prezentat ca fiind din Sibiu, se afla, de fapt, in cartierul bucurestean Dristor.

Un alt personaj roman din carte este copilul Atenei, Viorel, ce poarta numele unuia dintre soferii lui Coelho din perioada cand a vizitat Romania.

"Avem aceeasi reteta cu care ne-am obisnuit: o cautare spirituala a unui personaj", a spus despre roman Mihaela Spineanu, redactor sef adjunct al revistei "Elle". In roman se vorbeste si despre "cliseele romanesti", copii abandonati, romi, Dracula si chiar Ceausescu, dupa cum a mai declarat Spineanu.

Citeste si:

Cartea lui Coelho a fost scrisa interactiv, potrivit lui Spineanu. Primele 11 capitole din volum au fost publicate, saptamanal, pe blog-ul scriitorului.

In iulie, autorul brazilian i-a rugat pe cititori sa-i trimita idei pentru un scenariu dupa "Vrajitoarea din Portobello". Primii 100 de candidati trebuie sa-i trimita filmele prin intermediul site-ului video YouTube. Pe langa un premiu de 3.000 de euro acordat castigatorului, filmul acestuia va fi montat de profesionisti si difuzat in festivaluri din intreaga lume.

Muzicienii sunt de asemenea rugati sa foloseasca site-ul MySpace pentru a-i trimite autorului idei de coloana sonora. Castigatorul va primi un premiu de 1.500 de euro si trebuie sa cedeze drepturile de autor pentru film, dar nu si cele pentru inregistrare, informeaza NewsIn.

Romanul "Vrajitoarea din Portobello" a fost lansat simultan in Portugalia si Spania pe 6 septembrie 2006. Dupa lansare, volumul a devenit cea mai bine vanduta carte in Brazilia, Spania, Venezuela, Uruguay, Mexic, Argentina, Columbia si Puerto Rico, potrivit Humanitas.