Comisia Europeana vrea ca din 2012 sa existe motoare nepoluante, insa marii constructorii spun ca este mult prea devreme
Producatorii de automobile din Europa nu sunt de acord cu propunerile avansate de Comisia Europeana de a fabrica motoare compatibile cu normele de poluare Euro 6 pana in 2012 si cer oficialitatilor amanarea acestei date. Constructorii spun ca producerea de motoare mai putin poluante necesita investitii mult mai mari decat bugetele prognozate.
Asociatia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) a cazut de acord cu propunerea Comisiei Europene (CE), privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2), la 120 de grame pe kilometru, cel mai devreme incepand cu anul 2015. Cel putin asa a declarat presedintele asociatiei, Sergio Marchionne, la deschiderea Salonului Auto de la Frankfurt.
Sustinut si de ceilalti sefi din industria auto, Marchionne, presedintele grupului Fiat, a declarat ca termenul final, adica anul 2012, nu poate fi indeplinit. Presedintele Fiat considera ca daca legislatia privind reducerea noxelor va fi aprobata de UE in 2009, producatorii auto vor avea nevoie de cel putin sapte ani pentru a realiza proiecte viabile, altfel, totul devine fortat.
Comisia Europeana spera sa aiba puse la punct primele schite privind reducerea poluarii, cel mai tarziu in primele luni din 2008. Insa, producatorii auto nu au privit cu ochi buni asteptarile CE si spun ca un asemenea plan nu poate fi aplicat pentru ca in industria auto produsele sunt rezultatul unui proces de lunga durata, asa ca schimbarile nu pot fi facut de pe o zi pe alta.
Cu toata impotrivirea marilor constructori auto, comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, alaturi de doi ministrii germani, a avertizat ca producatorii auto vor fi aspru sanctionati daca nu vor trece la normele impuse de forul legislativ european.
Din 2012, limita de poluare trebuie sa fie 120 grame/km
Presedintele Fiat, Sergio Marchionne, a mai spus ca industria europeana, precum cea energetica si de infrastructura, ar trebui sa se alature celei auto pentru a lupta impreuna pentru reducerea gazelor cu efect de sera. Presedintele ACEA a tinut sa sublinieze ca reducerea nivelului de poluare la 120 de grame pe kilometru este o tinta realizabila, insa, pentru a fi aplicata decizia, este nevoie de implicarea ambelor parti in acest proces, producatorii auto, pe de-o parte, si forurile legislative europene, pe de alta parte.
Presedintele Valeo, unul dintre marii producatori europeni de accesorii pentru industria auto, a declarat ca grupul industrial pe care il reprezinta a dezvoltat deja platforme destinate reducerii emisiilor de CO2. Oficialul Valeo a spus ca implementarea de noi tehnologii care sa reduca emisiile polaute vor creste pretul unei masini noi, in medie, cu 1.000-1.500 de euro.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.