Prima etapa a proiectului Spatiul Public Bucuresti, care va dura pina pe 15 octombrie, aduce statui vii la Universitate si transforma tramvaiele in adevarate institutii „de reeducare“.

Incepind cu 15 septembrie, artistii implicati in proiectul Spatiul Public Bucuresti/Bucharest Public Space incearca sa ii oblige pe locuitorii Capitalei sa interactioneze cu orasul in care traiesc. Proiectul, ce a debutat in primavara acestui an, ii are drept curatori pe Marius Babias si pe Sabine Hentzsch si este realizat de Goethe Institut Bucuresti, Institutul Cultural Roman si Allianz Kulturstiftung. Performance-ul si teatrul coboara in strada, iar tramvaiele devin purtatoarele de mesaj ale puterilor din stat.

Timp de o saptamina, bucurestenii vor putea vedea in Piata Universitatii citeva statui vii care amintesc de mineriadele din anii '90, in cadrul proiectului Istorie/Isterie, conceput de artistul Dan Perjovschi.

Performance-ul este conceput in primul rind nu ca un act artistic, ci ca un „remember“. Actantii care, pentru citeva minute, ramin imobili, intruchipeaza un miner si un student, simbolizind „contrastul dintre cele doua categorii aflate in conflict in timpul mineriadelor“. „Studentii au ocupat Piata Universitatii, protestind fata de conducerea neocomunista a activistilor de rangurile doi si trei ale dictaturii care conducea tara in iunie 1990. „Copiii“ care facusera revolutia au devenit brusc „golani“, arata Dan Perjovschi. Cele doua categorii, minerul si studentul, au esuat intr-o relatie conflictuala, transformata astazi in indiferenta reciproca si poate in resentimente. „Spatiul public“ devine, in conceptia lui Perjovschi, din ce in ce mai mult o entitate abstracta: „Astazi nu se mai iese in spatiul public decit dupa meciuri de fotbal sau pentru festivalul berii. Spatiul public a fost abandonat profitului economic“.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.