O echipa de americani sustine ca alimentatia este responsabila de unele variatii ale genomului uman

„E posibil ca oamenii sa evolueze pina la etapa in care vor minca tot ce isi doresc si vor ramine totusi slabi si zvelti?“, se intreaba Nicholas Wade, in debutul unui articol publicat in editia de luni a cotidianului „The New York Times“. Oamenii de stiinta spun ca intrebarea nu e chiar atit de deplasata: genomul uman raspunde la schimbarile din dieta, chiar daca pentru asta are nevoie de mai multe generatii.

Locuitorii tarilor cu o dieta bogata in amidon produc o cantitate mult mai mare de enzima amilaza, care transforma amidonul in glucide, decit persoanele care nu maninca produse pe baza de amidon. Cauza acestui surplus este evolutia, arata echipa de cercetatori condusa de geneticianul George H. Perry de la Universitatea de stat Arizona si de paleoantropologul Nathaniel J. Dominy de la Universitatea din California. Rezultatele cercetarii lor au fost anuntate saptamina trecuta in jurnalul stiintific Nature Genetics.

In 2004, geneticienii si-au dat seama ca surplusul unei anumite gene constituia o forma de variatie a genomului uman. Pina acum, aparitia extra-copiilor a fost considerata o greseala in procesul de duplicare, iar efectul acestui fenomen a ramas necunoscut. Surplusul genei amilaza este primul care incepe sa fie inteles. El exista datorita selectiei naturale, potrivit testului genetic realizat de americani.

Cotidianul