24 de ore. De atat timp a fost nevoie ca pe strazile Vienei sa se vada rezultatul implementarii noului concept de trafic, Masterplan. "A fost uimitor cat de putine masini erau pe strada, chiar de a doua zi dupa impunerea amenzilor pentru parcare. Parca toata lumea era in concediu", explica Susanne Debelak, seful Serviciului Public de Transport din cadrul Primariei Viena.
Inainte de a admira arhitectura fostei capitale a Imperiului Austro-Ungar, majoritatea turistilor romani se minuneaza de coerenta traficului de pe strazile Vienei. Fara a avea strazi de latimea bulevardului Magheru de la noi, din care pistele pentru biciclisti ocupa si ele un spatiu important, soferii vienezi nu stau in trafic bara la bara, ambuteiajele sunt o raritate, iar claxoane nu auzi nici daca "dai cu tunul".


In plus, parcarile sunt putine, boierii spatiului public fiind pietonii, care beneficiaza de trotuare largi si curate. Aceasta realitate care pare un scenariu al unui film SF pentru bucuresteni exista la austrieci din doua motive: lege si vointa.
Solutia: desfiintarea parcarilor
Totul a pornit de la preocuparea autoritatilor locale vieneze fata de numarul din ce in ce mai mare de locuitori care paraseau orasul din cauza poluarii si a traficului. "Multi plecau in afara Vienei si riscam sa devenim un oras american, unde centrul este ocupat de sediul firmelor.
In plus, pierdeam foarte mult la bugetul local", spune inginer Rudolf Salomon, de la Serviciului Public de Transport din cadrul Primariei Viena. El adauga ca imediat s-a hotarat restrangerea spatiului pentru parcari, in niciun caz crearea unor noi locuri de parcare, pentru ca "cu cat faci mai multe parcari, cu atat atragi mai multe autoturisme si aglomerezi zona".