Cetatenii reclama la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor ba ca bancomatele le dau mai putini bani decat au solicitat, ba ca li se retine cardul fara un motiv aparent plauzibil sau pur si simplu ca aparatul este defect.
Cele mai multe reclamatii sunt neintemeiate, dar exista si cateva care se verifica „in teren." Mai numeroase ca problemele ridicate de bancomate sunt insa cele care se refera la creditele de consum. In ambele cazuri, reclamatiile i-au vizat si pe functionarii bancari, care nu ofera beneficiarilor detalii despre operatiunile efectuate.


Dintre reclamatiile primite la ANPC cu privire la bancomate, se disting cinci tipuri de sesizari. „Utilizatorii ne apeleaza cel mai des atunci cand aparatul le spune ca fondurile solicitate sunt insuficiente. Dar, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, situatia este una reala, dar nu din vina bancii.
Toate bancomatele au un jurnal de tranzactii, prin care se justifica extragerile de fonduri, cu datele de identificare ale clientilor. De aceea, bancile au intotdeauna acoperire", explica Mihai Margoi, inspector de specialitate la ANPC. El indica si faptul ca, de obicei, in aceste situatii, cardul a fost folosit de o persoana apropiata titularului.
Aceeasi justificare o au bancile si in cazul in care suma extrasa este mai mica decat cea solicitata. „Cineva ne-a reclamat ca, incercand sa scoata doua sute de lei, bancomatul i-a dat doar 190, desi tastase suma dorita. Si in aceasta situatie, registrul de tranzactii al bancomatului a indicat ca fusese livrata suma solicitata, si nu mai putin, dupa cum ni s-a reclamat.
Dar, la fel de bine, este greu de crezut ca solicitantul ar fi putut sa greseasca la numaratul banilor! Numai ca este destul de greu sa depistezi o greseala la bancomate", precizeaza Mihai Margoi.