Liceenii se vad peste 10 ani oameni de afaceri si persoane de succes, foarte putini dintre ei crezand ca o sa ajunga dascali. Elevii considera ca este mai bine sa fii dictator sau terorist decat om de cultura.

Institutul de Stiinte ale Educatiei (ISE) a realizat primul studiu privind motivarea invatarii si reusita sociala in randul elevilor. Tinerii din ziua de azi nu mai pun accent pe educatie si sinceritate. Cei mai multi considera ca scoala nu ii face bogati si spun ca merg la cursuri doar pentru a obtine o diploma. Elevii vad in vedetele TV si sportivi adevaratele modele de urmat. Cercetarea realizata de ISE arata ca majoritatea elevilor, in proportie de 24,7%, vor ca peste zece ani sa se realizeze profesional. Acest lucru inseamna un post bine platit.

Astfel, foarte putini, mai precis 3,4 % dintre respondenti, vor sa devina profesori, si nici unul nu a precizat ca ar vrea sa lucreze in minerit si in domeniul agricol. Mai grav este ca elevii aleg in ultima instanta sa devina dictatori si teroristi decat oameni de cultura.
Din categoriile de persoane care au fost indentificate de sociologi ca modele de succes ale scolarilor se detaseaza vedetele de televiziune, care se claseaza pe primul loc, cu 36,5% din optiuni. Elevii spun ca au ales "personajele TV" ca modele de urmat in viata datorita notorietatii si frumusetii fizice. Pe locurile urmatoare, in preferintele elevilor se numara membrii familiei, cu 16,65 % din optiuni, sportivii, cu 13,3%, si oamenii de afaceri, cu 11,2 %. Reprezentantii ISE au declarat ca profesorii si oamenii de cultura sunt aproape invizibili in optiunile elevilor, si cred ca cei care aleg astfel de persoane ca modele de urmat reprezinta o minoritate. Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.007 elevi din liceu si din scoala de arta si meserii.


Despre autor:

Sursa: Realitatearomaneasca.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.