Autorii raportului au evaluat 3.523 de elevi, din care unu din zece a stiut sa raspunda corect la intrebarea „daca secerisul se efectueaza sau nu in decembrie”. Principala vina o poarta invatatorii.


Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar si Serviciul National de Evaluare si Examinare, ambele din cadrul Ministerului Educatiei, au prezentat un raport tehnic prin care dezvaluie situatia dezastruoasa din pregatirea elevilor de la finalul ciclului primar. Adica, a celor care trec din clasa a IV-a in clasa a V-a. Cele doua organisme au efectuat o evaluare nationala, la sfarsitul anului trecut, pe un esantion reprezentativ de elevi aflati in 151 de scoli din toate judetele, totalizand 221 de clase de clase de a IV-a, cu un total de 3.523. Aceasta evaluare a fost realizata la trei discipline: romana, matematica si stiintele naturii. Daca la matematica si romana rezultatele au fost putin peste satisfacator, la stiintele naturii, peste 45% dintre elevii evaluati s-au incadrat in categoria „nesatisfacator”. „La stiintele naturii s-a urmarit in mod special modul de comunicare, de catre elevi, a rezultatelor privind experimentele descrise. Aproape jumatate din esantion se afla la categoria 'nesatisfacator>>, iar restul de elevi a raspuns la cel mult jumatate dintre sarcinile de lucru. Doar 5% dintre elevi au rezolvat peste trei sferturi dintre sarcinile de lucru prezentate”, se precizeaza in raportul celor doua comisii. Desi raportul este foarte tehnic, concluzia finala a autorilor scoate in evidenta faptul ca elevii nu stiu sa aplice cunostintele teoretice asimilate in situatii practice, logice.