In ultimul deceniu, apropierea domnului Ioan Holender de viata culturala romaneasca a demonstrat atasamentul sau pentru tara care i-a luminat anii tineretii, pentru oamenii din mijlocul carora a plecat in lupta cu destinul.

Cel mai longeviv director al Operei din Viena nu si-a uitat nicicand conationalii si, iata, de aproape un deceniu, a acceptat sa preia responsabilitatea edificarii Festivalului International „George Enescu”, personalitate legendara pentru care nutreste o profunda pretuire:„Numele genialului compozitor si interpret, al marelui umanist, deschizator de perspective stilistice si de gandire in cultura romaneasca va fi din nou rostit pe meridianele lumii” - declara Ioan Holender - subliniind ca... „Festivalul, ajuns anul acesta la cea de a XVIII-a editie, redevine emblema Romaniei pentru 23 de zile in care aici va domni Arta universala.”

Pretuirea acordata de domnia sa se extinde asupra tuturor muzicienilor nostri: „Scoala romaneasca de compozitie a produs valori recunoscute in plan mondial; iata de ce numeroasele ansambluri romanesti si straine au optat anul acesta pentru un numar record de lucrari romanesti, carora melomanii de pretutindeni vor avea ocazia sa le aprecieze calitatea.”

In acest context, apreciaza directorul Festivalului: ”Alaturi de alte figuri proeminente ale literaturii muzicale universale, calibrul componistic al lui George Enescu va aureola spiritul creator autohton in Dimineti enesciene pentru ca, ajungand sa traverseze ziua lumina a Muzicii prin recitaluri si concerte camerale si bucurandu-se ulterior de compania marilor orchestre ale lumii ori poposind uneori - intre traditie si inovatie - pe meleagurile lirice ale spectacolelor de opera si balet, spectatorul sa se bucure din plin de regalul Concertelor de la miezul noptii”.

Peisajul cultural romanesc al Festivalului a fost amplu conceput in conceptia domnului Ioan Holender, din dorinta unei cat mai cuprinzatoare reverberatii artistice: „De la Bucuresti la Sibiu - actuala capitala culturala europeana - la Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov si nu in ultimul rand in deja devenita celebra Piata a Festivalului, pulsul evenimentelor se va accentua treptat pentru a culmina in seara finala (ce reuneste, corespondent concertului de deschidere, personalitati romanesti de peste tot), incheind simbolic comuniunea inter-artistica prin alaturarea a doua efigii componistice semnificative pentru secolul XX: Simfonia I de George Enescu si Carmina Burana de Carl Orff.”

Intregul acesta, reprezentat de o complexa activitate de proiectare si realizare a acestui septembrie muzical, este rodul unei pasionante angajari din partea directorului de onoare al Festivalului, Ioan Holender, care exclama cu entuziasm: „Veniti, vedeti, auziti redescoperiti revigoranta bucurie prin muzica!”


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.