O tehnica simpla de vanzare, folosita de agentii imobiliari, este urmatoarea: intai sunteti dusi la 3-4 vizionari de apartamente jalnice sau pentru care proprietarii au pretentii exagerate, chipurile pentru a vi se arata piata, apoi vi se prezinta "ocazia": apartamentul "de vis", care e de obicei cu 5-10% mai ieftin decat restul vazute pana atunci. 99% dintre clienti cedeaza si vor cumpara prima "ocazie" de acest gen care le iese in cale.
O alta metoda este cea cu "tocmai s-a dat, cu banii jos, azi dimineata". Speriat sa nu mai piarda urmatoarea "ocazie", clientul se va grabi sa cumpere urmatorul apartament prezentat.
CUM SE UMFLA PRETUL

In opinia lui "Manole", cumparatorul roman este de foarte multe ori confuz, speriat, foarte pesimist si, in plus, nu stie sa negocieze. "In 99% din vizionari, cumparatorii prefera sa nu scoata o vorba despre pret si se multumesc sa ii spuna agentului daca vor sau nu sa cumpere la pretul propus de agent. Care le da, chipurile, pretul proprietarului. Tebuie sa stiti ca, din principiu, daca agentul va da un pret de 80.000, proprietarul s-ar multumi sa vanda si cu 73.000 si chiar mai putin, daca aveti tupeu sa cereti scaderea pretului sub acest prag si stiti sa negociati. Diferenta este data de comisionul agentului, intocmirea actelor etc. - lucruri pe care multi proprietari habar nu au ca trebuie sa le plateasca si care, in pretul final, il incarca intotdeauna pe cumparator, la sugestia agentiei... Agentia ii convinge pe proprietari ca pot vinde mai sus decat se asteapta si oamenii isi freaca mainile de bucurie".