Prin studii făcute in intreaga lume s-a demonstrat că un consum moderat de bere in comparație cu un consum excesiv sau abținere protejează impotriva problemelor cardiovasculare precum atacul de cord și unele forme ale acestuia. Se estimează că un consum de 30 g de alcool pe zi (3 pahare de bere) poate reduce riscul de apariție a bolilor de inimă cu 24.7%. Pe de altă parte, cercetările au arătat că o bere pe zi (10 g alcool) poate crește nivelul de colesterol HDL cu 4%. De exemplu, in Germania, unde berea este băutura preferată, cercetările au confirmat efectul benefic al berii. Profesorul Hoffmeister a calculat că dacă s-ar opri din consum consumatorii de bere din Europa, s-ar inregistra o creștere a problemelor cardiovasculare, o scădere a duratei medii de viață cu aproximativ 2 ani și o scădere in fericirea generală. Este cunoscut că un consum de aproximativ 3 pahare de bere pe zi poate reduce riscul de apariție a bolilor de inimă cu aproximativ 24.7%. In cazul unui consum moderat de bere, riscul unui deces timpuriu este redus relativ pană la riscul abținerii. Consumatorii de bere prezintă un risc egal sau mai mic decat cei care se abțin.

Contribuția la o dietă sănătoasă

Berea este făcută din ingrediente sănătoase: malț, hamei, drojdie și apă. Toate aceste materiale au componente naturale care contribuie la o dietă sănătoasă și echilibrată. Berea poate face parte dintr-o dietă echilibrată, furnizand minerale și vitamine esențiale. Este bogată in potasiu și săracă in sodiu - echilibrul perfect pentru o presiune arterială sănătoasă. Consumatorii de bere sunt protejați impotriva organismelor care sunt cunoscute drept cauze ale ulcerului stomacal și pot fi un factor de risc pentru cancerul de stomac. Un litru de bere furnizează o medie de 20% din cantitatea zilnică de fibre recomandată și unele beri pot furniza pană la 60%. Consumul de bere nu te ingrașă, cu condiția ca ea să fie parte a unei diete echilibrate și să fie consumată cu moderație la masă. Berea furnizează calorii in aceeași cantitate cu băuturile nealcoolice. Ca și painea, care este de asemenea făcută din cereale, berea este o excelentă sursă de vitamine care sunt esențiale pentru viață. Intr-adevăr, procesul de malțificare crește valoarea nutritivă a cerealelor utilizate la obținerea berii. In general berea este bogată in vitamina B, spre exemplu acid nicotinic și riboflavin. Este săracă in calciu și este bogată in magneziu, care poate ajuta la protecția impotriva pietrelor la vezica biliară și la rinichi. Acesta poate fi unul dintre motivele pentru care consumul zilnic al unui pahar de bere a arătat că reduce riscul apariției pietrelor la rinichi cu 40%.

Citeste si:

Berea nu ingrașă

Un pahar de lapte, iaurt sau suc de mere conține mai multe calorii decat unul cu bere. Consumată cu moderație, această licoare sută la sută naturală ne poate menține silueta in parametrii doriți și, mai mult, intreține un corp sănătos. Concluzia? Sintagma "berea ingrașă" este un mit! Berea nu conține pic de colesterol și este foarte săracă in zaharuri. Cand savurăm o halbă de bere, incepem să numărăm caloriile in funcție de cantitatea pe care o bem. Comparată cu alte băuturi, berea ocupă un loc fruntaș in topul celor cu conținut caloric redus. Un pahar de 100 mililitri de lapte conține 64 de calorii, unul de suc de mere neindulcit, 42 de calorii, unul de vin cu 12% alcoolemie, 77 de calorii, iar unul de lichior cu 40% alcoolemie, 320 de calorii. Totuși, trebuie să fim atenți cu ce mancăruri asortăm consumul de bere. Aportul caloric va crește vertiginos dacă alegem o porție de cartofi prăjiți (342 calorii/100 gr), o pizza (270 calorii/100 gr) sau chiar alune sărate (600 calorii/100 gr). Indiscutabil, conținutul nutrițional al berii face ca această băutură să devină de nelipsit de la masă. Un litru de bere conține cel puțin 20% din necesarul zilnic de fibre al organismului. Pe langă beneficiile aduse factorului nutrițional, consumul de bere ne ajută la digestie și la reducerea nivelului colesterolului. Așadar, consumată zi de zi cu moderație, berea este parte a unei diete echilibrate.