Multi dintre noi considera ca fericirea este data de patru lucruri: o sanatate de fier, o slujba bine platita, un partener a carui infatisare sa concureze cu cea a lui Scarlet Johansson/Brat Pitt si cel putin o operatie estetica.

Lucru cat se poate de gresit, ne atentioneaza specialistii care au in vedere studiile de specialitate. Cu cat cercetatorii patrund mai adanc in tainele "psihologiei pozitive", acestia observa ca, in realitate, oamenii nu au dorinte atat de exagerate.

Specialistii considera ca avem o constanta nevoie de metode care sa ne ridice moralul si care sa ne creasca nivelul "chimicalelor fericirii" din organism.

Citeste si:

Exercitii fizice

"Studii repetate au aratat ca activitati precum alergatul, inotul sau tenisul sunt asociate cu cresterea semnificativa a nivelului endorfinelor (neurotransmitatori cu efect similar morfinei)", afirma dr. Timothy Sharp, directorul Institutului Happiness din Sydney.

Sentimentul de multumire si de fericire pe care il resimti dupa ce faci exercitii poate rezista chiar si jumatate din zi, daca exercitiile seamana in intensitate cu cele de aerobic si nu cu o plimbare in parc. Exercitiile imbunatatesc de asemenea si functionarea sistemului cardiovascular. "Aceasta poate fi o veste imbucuratoare pentru cei care se simt mai abatuti sau tristi.

Exista dovezi ca persoanele care sufera de depresie au o circulatie slaba in zona frontala a creierului", a afirmat dr. Joseph Ciorciari, de la Institutul de cercetare a activitatii cerebrale, din cadrul Universitatii din Melbourne. Cu toate acestea, dr. Ciorciari avertizeaza ca persoanele cu depresie severa nu vor fi vindecate cu ajutorul unor simple exercitii fizice.