Se remarca reclamatiile venite din partea privitorilor. Fie prin intermediul scrisorilor, fie prin posta electronica, romanii se arata nemultumiti de calitatea morala a programelor de la televizor. Majoritatea cer sa se respecte interesul superior al minorilor, contestand limbajul folosit in desenele animate sau emisiunile de gen. De asemenea, romanii se simt pacaliti de concursurile de la TV si deranjati de publicitatea mascata.

Aruncand o scurta privire asupra a ceea ce se intampla in mediul audiovizual, observam ca lucrurile s-au schimbat destul de mult in ultimii 17 ani. Astfel, Consiliul National al Audiovizualului (CNA), institutia care incearca sa tina in frau audiovizualul romanesc, este asaltat de reclamatii trimise de telespectatori sau ascultatori.

„In zilele mai linistite primim, in medie, doua, trei reclamatii. Dar se intampla sa avem si peste zece intr-o zi. Oamenii ne trimit e-mailuri, scrisori sau prin telefon“, ne-a declarat un angajat al Biroului de Relatii cu Publicul al CNA. Cele mai multe reclamatii din ultima perioada se refera la protectia minorilor. Reclamantii contesta, pe langa prezenta minorilor in direct la emisiunile televizate de la ore tarzii, si limbajul folosit in serialele de desene animate sau in emisiunile dedicate celor mici. Codul de reglementare a continutului audiovizual spune clar ca sunt interzise, in cadrul emisiunilor destinate copiilor, limbajul vulgar, comportamentul violent sau trivial, fumatul sau consumul de alcool, ridiculizarea defectelor fizice si a handicapurilor.

Pe locul doi, in topul reclamatiilor trimise de telespectatori, se claseaza limbajul folosit la televiziuni sau la posturile de radio. Aici, de regula, telespectatorii sau ascultatorii au contestat limbajul folosit in reclame. Membrii CNA sunt de parere ca aceia care realizeaza spoturi publicitare ar trebui sa foloseasca si sa invete publicul cu denumirea corecta a produsului respectiv, fara a o transforma pe aceasta cu nuante ale limbilor straine.