Productia companiei The Weinstein, “Camera 1408” este regizata de Mikael Hafstrom, iar povestea a fost adaptata de Matt Greenberg, Scott Alexander si de Larry Karaszewski dupa nuvela maestrului horror, Stephen King.Apreciat - si nominalizat la Premiile Oscar - pentru filmele din tara lui natala, scriitorul / regizorul suedez Mikael Hafstrom a castigat atentia publicului american si pe cea a criticilor cu thriller-ul zguduitor din 2005,

“Derailed “ (Fara control) cu Clive Owen si Jennifer Aniston ca manageri adulterini.Samuel L. Jackson, interpretul lui Gerald Olin, directorul hotelului, este unul dintre cei mai mari actori de la Hollywood. Jackson este un actor de necontestat, asa cum a reiesit din faptul ca filmele lui au avut cele mai mari incasari de box-office, mai mari decat ale oricarui alt actor din istoria filmului.

“Capacitatea lui Cusack de a se face indragit de public a fost esentiala pentru succesul povestirii”, spune Hafstrom. “Era foarte important ca am gasit un Enslin pe care publicul sa vrea sa-l insoteasca in calatorie”.“E tot atat deformare metafizica a mintii cat e un film de groaza. Nu stii prea bine daca e camera de hotel cea care ii face acest lucru lui Mike sau sunt doar proiectiile lui”, continua el. “Filmul e categoric realizat ca sa te faca sa te gandesti si sa te inspaimante, si sa te faca sa simti ca ai putea avea o personalitate impartita”.

Aproximativ 400 de scene cu efecte vizuale au fost filmate pentru a crea cele mai complicate momente ale filmului. Apa care tasneste in camera, camera care se transforma in corabie, zidul care se crapa.
Daca aparitia si replicile lui Cusack de la inceputul filmului sunt pline de momente comice, odata cu intrarea pe “taramul” interzis totul devine infricosator, iar trecerea de la real la imaginar te face sa te intrebi daca esti in sala de cinema sau nu. Daca pe parcursul filmului Cusack joaca singur, camera este cea care ii da replica: lupta cu propriile spirite, cu demonii este una pe viata si pe moarte.

Citeste si:

Spaima este creata in special de asteptarea momentelor de teroare, efectele vizuale sunt abil folosite, iar Samuel L. Jackson e magistral. Daca vreti sa vedeti un aristocrat, un actor care se respecta si care-si respecta rolurile (fie ele mici), “1408” e numai bun. Cusack e “nebun” in rolul scriitorului, care se incapataneaza sa dovedeasca ca nu e nimic dincolo de aceasta viata.

Oricum ai lua-o, inchipuirile malefice ale mintii omenesti uneori sunt mai puternice decat noi insine. “Ramaneti speriati” este una din replicile lui Cusack, dar oare aviditatea dupa spaime si teroare sa fie asa de mare in secolul XXI? Stephen King e specialistul.

Stephen Edwin King (n. 21 septembrie 1947) a devenit celebru prin romanele sale horror, acestea fiind ecranizate aproape in totalitate pe micul sau marele ecran. A scris cateva lucrari sub pseudonimul Richard Bachman.

King a primit in 2003 medalia Fundatiei Nationale de Carte din SUA pentru o „Contributie Exceptionala la Literatura Americana.” Romanele lui King sunt construite de obicei in jurul unui protagonist neremarcabil, de exemplu o familie de clasa mijlocie, un copil, sau de multe ori un scriitor, care sunt implicati in evenimente supranaturale si circumstante extraordinare, extinse pe parcursul povestirii. In jurul varstei de treisprezece ani, King gaseste in casa matusii sale o cutie cu carti vechi apartinand tatalui sau, majoritatea horror si sience fiction. A fost instantaneu fascinat de aceste genuri. King poseda o cunoastere profunda a genului horror, fapt evidentiat de volumul sau nonfictiune „Danse Macabre” (Dans macabru), care examineaza titlurile notabile din literatura si cinema-ul horror de-a lungul ultimelor decenii. Scriitor prolific, King a scris si in afara genului horror, inclusiv nuvelele „The Body” (Cadavrul) si „Rita Hayworth and the Shawshank Redemption” (adaptate pe marele ecran sub titlurile „Stand By Me” si „The Shawshank Redemption”, considerat de critica cel mai bun roman al sau), precum si romanele „The Green Mile” (Culoarul Mortii, de asemenea ecranizat, cu Tom Hanks in rolul principal), „The Eyes of the Dragon”, (Ochii dragonului) si „Hearts in Atlantis” (Suflete Pierdute in Atlantida).