Toate aceste figuri scoase parca din "Calatoriile lui Gulliver" si reproduse cu o precizie maniaca de microscop japonez sunt creatia sculptorului australian Ron Mueck, al carui principiu hiperrealist este sa reproduca in maniera cat mai detaliata figuri reale, dar sa nu le respecte dimensiunile. Succesul de care se bucura zilele acestea expozitia sa de la Muzeul de Arta Moderna de la Forth Worth a readus in atentia publicului creatia artistului lansat ca vedeta prin flerul colectionarului Saatchi. Nascut in 1959, in familia unor fabricanti de papusi, Ron Mueck s-a dezvoltat ca un artist autodidact, fara sa treaca printr-o institutie de invatamant artistic specializat. A lucrat mult timp ca decorator si creator de recuzita - intai la o emisiune TV pentru copii, apoi in industria cinematografica a efectelor speciale.

Creandu-si propria companie, in Londra, el s-a lansat in fotografia comerciala, de advertising, creand si acolo papusi-replici ale unor modele reale. La sfarsitul acestei etape, Mueck a concluzionat ca fotografierea distruge "prezenta fizica" a obiectului, fiorul real, motiv pentru care s-a intors spre sculptura. La inceputul anilor '90, Mueck a primit o comanda de a face ceva foarte realist si atunci si-a pus problema materialului care trebuie folosit; fibra de sticla a fost raspunsul. De la publicitate, a trecut spre arta. Soacra sa, Paula Reo, i-a facut cunostinta cu Charles Saatchi, care i-a sponsorizat si cumparat cateva lucrari. Astfel ia nastere "Tatal mort", o sculptura care reproduce, socant de detaliat, cadavrul gol al tatalui sau, la o scara de doi pe trei - considerat punctul de debut al artistului, in calitate de sculptor hiperrealist. Sculptura a fost inclusa in expozitia Sensations, gazduita de Royal Academy in urmatorul an.