Astfel, persoanele cu un fizic placut castiga in general, cu 12% mai mult decat persoanele mai putin atragatoare din punct de vedere fizic. Motivul principal pentru care exista aceasta diferenta in modalitatea de remuneratie este ca indivizii „frumosi” sunt perceputi ca find mai cooperanti si mai saritori decat ceilalti cu un fizic mai putin placut.

In studiul realizat de catre Universitatea din California, au fost alese trei grupe de subiecti care au intrunit principalele caracteristici ale perceptiilor asupra atractivitatii fizice. Astfel, comportamentul lor a fost monitorizat si totodata, cercetatorii au urmarit si evolutia salariala a acestora.

„Oamenii atragatori castiga mai multi bani decat cei mai putin atragatori, care la randul lor castiga mai multi bani decat cei si mai putin atragatori” , au concluzionat cercetatorii.

De asemenea, cei care au realizat studiul au adaugat ca masuratorile au luat in calcul indivizi din diverse societatii si cu meserii diferite.

Astfel, rezultatele studiului au aratat ca oamenii atragatori sunt considerati a fi cooperanti in proportie de aproximativ 39% , in vreme ce indivizii mai putin atragatori sunt perceputi ca fiind saritori numai in proportie de 16% . Oamenii neatragatori au obtinut la aceeasi categorie un punctaj de numai 6%.

Citeste si:

Totodata, cercetatorii au mai observat ca oamenii frumosi au tendinta de a se plasa mai curand in echipele de succes ale companiilor tot datorita perceptiei pozitive pe care ceilalti o au asupra lor.

„Este destul de suparator sa aflii ca locul de munca este de fapt un concurs de frumusete”, declara Catherine Kaputa, specialist in strategia muncii.

„Un fizic placut are un efect de halo, asa cum il numesc expertii in stiinte sociale. Astfel, pentru ca cineva este atragator ii asociem in mod inconctient mai multe atributii pozitive, care in definitiv ajung sa nu mai aiba nici o legatura cu felul in care arata acea persoana.”

Astfel, pentru a veni in ajutorul oamenilor de rand, Catherine Kaputa a gandit o strategie de succes din 5 pasi. Aceasta face referire, vestimentatie, atitudine, originalitate in miscari si in comportament, tinuta ingrijita si nu in ultimul rand, onestitate si capacitatea de a accepta ideile critice catre propria persoana.