Numarul apelurilor care anunta abuzuri asupra minorilor s-a dublat, in urma campaniei de promovare a serviciului gratuit, Telefonul Copilului. Astfel, in perioada campaniei a fost inregistrat un numar de aproape 22.000 de apeluri. Dintre acestea, 756 de cazuri au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate, in peste 70% fiind vorba de abuz asupra copilului. Cele mai numeroase sunt cele legate de molestare fizica si abuz emotional, urmate de cazuri de neglijare, violenta verbala, discriminare, exploatarea copilului prin munca, abuz sexual, privare de libertate, trafic de copii.

Potrivit Asociatiei Linia Verde pentru Protectia Copilului, cei mai multi copii care reclama astfel de cazuri sunt baieti, iar din randul adultilor suna mai ales femeile. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3, judetul Prahova, sectorul 2, judetul Timis si judetul Constanta. In ceea ce priveste mediul cel mai frecvent in care au avut loc abuzurile semnalate, pe primul loc se afla familia, urmata de scoala, familia extinsa, spatiul public, centrul de plasament si casa de tip familial. De asemenea, 47 la suta dintre cei care au apelat acest numar au fost copii, rezultat care releva faptul ca mesajul campaniei a ajuns la publicul-tinta, sustin autorii campaniei.