Doi ani mai tarziu obtinea Premiul FIDOF pentru Interpretare si prezenta scenica al Festivalului International de Muzica Pop “Slaviansky Bazaar” din Belarus, premiu oferit de Mario Moreno, Vicepresedintele FIDOF. Melodia “Belovejskaya Pusia” a regretatului Vladimir Muleavin interpretata in limba rusa de catre roman a placut atat de mult, incat timp de un an, televiziunea din Belarus a difuzat videoclipul cu interpretul dambovitean care a fost invitat sa cante alaturi de Orchestra Prezidentiala. In 2005 s-a clasat pe locul II la Festivalul International “Songs of The World” din Rep.Moldova, a obtinut locul II la Festivalul “Dan Spataru”, iar peste numai un an cucerea locul I la Festivalul International “George Grigoriu” - Braila.

In 2006, a obtinut locul II la “Festivalul International “Traian Grozavescu” - Lugoj, un concurs rezervat numai vocilor de tenor (!) si o bursa acordata de Ioan Holender, directorul Operei Nationale din Viena. Era firesc ca Vlad Mirita sa abandoneze in cele din urma muzica usoara si sa se dedice muzicii clasice, domeniu in care valorile sunt cu adevarat apreciate.

Din 2006 este solist la Operei Nationale Bucuresti, iar in acest an a absolvit un Master Class cu Leontina Vaduva. A debutat in Romania cu roluri in spectacolele “Aida” si “Trubadurul” de Giuseppe Verdi, a fost Edmondo in opera “Manon Lescaut” de Puccini, Ismael in “Nabucco” de Verdi si Arturo in “Lucia di Lammermoor” de Gaetano Donizetti. Vlad Mirita are deja o multime de proiecte care au demarat in acest an. In iulie si august interpreteaza rolul lui Don Jose in productia “Tragedia lui Carmen”, un remake al lui Peter Brook si Marius Constant, in dupa opera “Carmen” de Bizet. Acest proiect, in regia lui Ion Caramitru, directorul Teatrului National Bucuresti, a fost conceput special pentru a se juca la Sibiu, Capitala Culturala Europeana. Spectacolul a avut deja trei reprezentatii in luna iulie si vor urma inca trei in luna august. Pe data de 3 septembrie spectacolul se va juca din nou in cadrul Festivalului “George Enescu” pe scena Teatrului National Bucuresti. Dar pe 2 septembrie, cu o zi inainte de spectacolul de la TNB, Vlad Mirita va sustine un concert in deschiderea Festivalului Enescu cu arii din opere si piese clasic-crossover, concert ce are loc sub numele “Proms of Delight” si care va fi reluat in toamna, la Ateneul Roman.

Pe 25 August va canta intr-un spectacol inedit. Pentru prima data Opera Nationala din Bucuresti organizeaza in fata cladirii un concert in aer liber cu arii celebre din opera. Un spectacol la care vor participa toti solistii sai. In noiembrie, Vlad Mirita, comparat tot mai des cu Andrea Bocelli, isi va lansa un nou album cu piese clasice si de muzica pop, dar pregateste alte cateva roluri foarte importante: Pinkerton in “Madame Butterfly” de Puccini, Mario Cavaradossi in “Tosca” de Puccini si Don Jose in “Carmen” de Bizet.

- Ce anume te-a determinat sa-ti schimbi cursul carierei?

Citeste si:

- Daca privesc in urma, realizez ca asa a fost sa fie... Apoi au fost oameni care
de-a lungul timpului m-au ajutat, m-au invatat, m-au sustinut ca eu sa ajung astazi ceea ce sunt. Mama mea a fost prima care m-a indrumat si m-a convins sa aleg acest drum in momente in care nici macar
nu-mi trecea prin cap sa fac muzica. Nu pot sa o uit pe prima mea profesoara de canto de la Scoala de Arte din Targoviste, doamna Mariana Luca care a avut un rol foarte important la momentul respectiv. Am venit in Bucuresti si am inceput studiul cu maestrul Corneliu Fanateanu, caruia nu stiu daca voi putea vreodata sa-i multumesc atat cat merita pentru tot ce
m-a invatat. Dar mai ales pentru faptul ca, la momentul intalnirii noastre, nu-mi puteam permite sa platesc orele de canto iar dansul, un om de o mare noblete sufleteasca, m-a pregatit fara niciun fel de pretentie materiala. De-atunci, mereu am fost marcat de faptul ca l-as putea face de ras, asa ca am avut grija cu tot ceea ce am facut si realizat, doar pentru a-l face mandru de mine. Prietenul meu, Alexandru Petrovici, un excelent pianist, m-a ajutat sa imi imbogatesc si sa-mi perfectionez repertoriul, Smaranda Morgovan a fost omul care s-a zbatut ca eu sa fiu cunoscut de oamenii cu putere de decizie de la Opera Nationala, al carei director e Catalin Ionescu Arbore. I-am pomenit pe aceia care au contribuit efectiv la formarea mea muzicala, dar lista cu cei care m-au ajutat este mult mai lunga. Sunt multi oameni care au contribuit la ceea ce sunt eu astazi. Dar, mai presus de toate, a fost si este voia lui Dumnezeu. El mi-a aratat drumul catre muzica, El m-a determinat sa aleg muzica clasica in detrimental muzicii usoare si
mi-a calauzit bine pasii in momente in care eu vroiam sa fac mereu altceva. Ca atare, eu nu imi revendic niciun merit pentru ceea ce am reusit pana acum.

- Cat loc ocupa muzica in existenta ta?

- Pentru mine, muzica a devenit, incet, un mod de viata. A reusit sa ma acapareze fara sa-mi dau seama, pentru ca eu asa traiesc, din, cu si prin muzica. Pot spune ca muzica imi ocupa, in afara de orele de somn, cam tot programul, iar norocul meu este ca imi place foarte mult ceea ce fac. Pentru cariera mea am facut, fac si voi face mari sacrificii, renunt la multe lucruri, dar stiu ca satisfactiile sunt mereu pe masura.

- Ai ales definitiv in ceea ce priveste muzica? Usoara sau clasica?

- Inca nu am ales definitiv! Este posibil sa ma decid, la un moment dat, mai ales ca balanta incepe, deja, sa incline catre muzica clasica, de unde am infinit mai multe satisfactii... Am insa planuri serioase in zona muzicii usoare, ca atare la finele anului voi lansa un nou album semnat Vlad Mirita. Ce-i drept, nu e usor sa te imparti intre cele doua genuri. Pentru mine, ambele cer implicare serioasa, necesita timp, iar la capitolul asta stau cel mai prost.