La sase luni de la intrarea in UE si dupa un inceput de an marcat de „zodia“ taxei de prima inmatriculare, vinzarile de autoturisme au consemnat o crestere generala de aproximativ 25%. Cu toate acestea, cea mai mare schimbare din piata auto romaneasca postaderare s-a reflectat in vinzarile producatorilor locali. In acest timp, importatorii au profitat, majorindu-si cotele de piata. Defalcat, vinzarile de autoturisme Dacia au scazut cu aproape 5%, pina la 47.641 de unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iunie 2006 cel mai mare producator roman comercializase 49.800 de masini. Vinzarile Daewoo pe piata din Romania s-au diminuat cu 0,5%, ajungind la 9.455 de masini, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vinzarile cumulate ale Dacia si Daewoo au totalizat in primul semestru al acestui an 57.096 de masini, in scadere cu 3,7% fata de cele peste 59.000 de unitati comercializate de cele doua companii in intervalul ianuarie-iunie 2006.

Reducerea vinzarilor producatorilor autohtoni cu 3,7% se situeaza insa la mai putin de jumatate din scaderea cumulata de cele doua companii in primul semestru din 2006, comparativ cu intervalul similar din 2005: 8,6%. Fenomenul a avut loc in contextul in care Guvernul a introdus in Codul fiscal, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007, taxa speciala de prima inmatriculare. Scopul declarat al acestei masuri: protejarea pietei auto romanesti in fata unei eventuale invazii a masinilor second-hand, vechi de 10-12 ani.