La festivalul de filme documentare, turistice si ecologice, Document.Art, desfasurat anul acesta la Cimpulung Muscel, David C. Cooper, producatorul executiv al filmului “Salamanca”, pelicula ce a primit Marele Premiu a acordat un interviu pentru Cotidianul.

Cum de a ajuns un englez sa produca un film despre un oras spaniol?

Am calatorit in toata lumea, din America pina-n Africa facind mai mult sau mai putin acelasi lucru: film turistic.

Ce trebuie sa comunice un astfel de film?

Citeste si:

Absolut orice loc din lume are ceva de oferit calatorilor. Un film turistic trebuie sa scoata in fata cel mai vandabil lucru si sa il repete, printr-un soi de agresiune eleganta, pina ce acesta intra in constiinta publicului. Odata ajuns acolo, o intreaga industrie se va dezvolta numai pe acel detaliu.

Romania ce ar trebui sa scoata la inaintare?

Pe Dracula. Fara nici o jena. Asta vrea potentialul turist, asta trebuie sa-i dati. Dracula asta merita stors din plin pentru ca el insusi ii stoarce de bani pe turisti. Cind le-am spus prietenilor mei din toata lumea ca vin la un festival de film in Romania, si americanul, si europeanul, si asiaticul, si africanul mi-au zis acelasi lucru: “A, te duci in tara lui Dracula! Ce bine de tine!” Ar trebui sa existe o intreaga industrie Dracula in tara voastra. De la Coca-Cola care ar trebui sa se numeasca DracuCola pina la hoteluri, parcuri de distractii etc.