In ultimul timp, noptile albe au devenit o obisnuinta sau este o problema mai veche pe care nu stii cum sa o rezolvi. Daca insomnia a luat locul somnului tau bine meritat, este momentul sa ripostezi si sa-ti regasesti linistea pierduta.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci atunci cand iti dai seama ca suferi de insomnie este sa mergi la un medic. De cele mai multe ori, aceasta tulburare a somnului nu este decat un semnal de alarma pentru o alta problema. Cea mai des intalnita cauza a apritiei insomniei este depresia. Dar si durerile de spate sau de gat, care ingreuneaza intinsul in pat, pot duce la ore in sir nedormite.

Grave sunt consecintele pe care le pot aduce noptile albe. Daca organismul nostru nu primeste doza zilnica de somn, el se va resimti pe intreg parcursul zilei. Concentrarea va deveni o problema, memoria nu va mai fi chiar punctul tau forte si te vei enerva mult mai repede.

Pentru a evita toate aceste efecte neplacute, este foarte important sa folosesti armele potrivite impotriva insomniei. Astfel, incearca sa nu atipesti deloc in timpul zilei. Lasa siesta de o parte si incearca sa stai treaza de dimineata pana seara. Dar incearca sa te bagi in pat la o ora decenta.

Citeste si:

Evita cofeina dupa cina. Asta inseamna sa renunti nu numai la cafea, dar si la ceai, ciocolata si bauturi racoritoare. Mai bine bea o cana de lapte cald, va avea un efect calmant.

Incearca sa te relaxezi inainte de a adormi. Fie ca citesti o carte sau meditezi, activitatea pe care o alegi nu trebuie sa te stimuleze foarte mult mental.

Miscarea este un element cheie si in cazul tratarii insomniei. Daca nu esti genul sportiv, care sa faca exercitii dimineata si seara, incearca macar sa te plimbi cate o ora in fiecare zi. Somnul tau va redeveni o obisnuinta.