GPS-ul localizeaza pozitia masinii, in timp ce computerul de bord monitorizeaza informatii precum viteza de deplasare, sensul de mers, starea drumului, daca stergatoarele sint sau nu pornite ori daca pedala de frina este calcata. Simultan, un sistem wireless transmite si primeste date de la autovehiculele aflate in apropiere, creind astfel o retea ad-hoc. Cu toate datele colectate de la automobilele care ruleaza intr-o anumita zona, computerul de bord construieste un peisaj fidel al conditiilor de circulatie. Astfel, masini care calatoresc in directii opuse pot oferi informatii despre traficul din regiuni diferite. In plus, cind se apropie de locul unui accident, soferul primeste avertismente audio si este sfatuit sa reduca viteza, daca sistemul detecteaza pericol de coliziune.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro