Toti marii producatori de motociclete au scos anul acesta modele noi, insa majoritatea sint evolutii ale gamelor consacrate. Din acest punct de vedere, cistigatorul este Suzuki, fabricantul japonez reusind o evolutie remarcabila la modelul GSXR. Exceptie de la „regula“ evolutiei a fost Ducati, care a lansat o motocicleta complet diferita de tot ce-a scos fabricantul italian pina acum, Ducati 1098.

Site-ul auto TopSpeed.com a analizat creatiile motoristilor din acest an si a facut o galerie cu cele mai reusite modele de la categoria superbike. Prim-planul apartine modelului Suzuki GSXR K7. In fapt, japonezii domina la acest capitol, intre preferintele TopSpeed regasindu-se inca un Suzuki si un Kawasaki.

Suzuki GSXR 1000 K7

Citeste si:

In viziunea site-ului Topspeed.com, modelul este cel mai tare superbike al anului. Ultima evolutie a celei mai de succes motociclete de viteza este si cel mai manevrabil model scos pina acum. Acest aspect e foarte important, de vreme ce motorul dezvolta nu mai putin de 185 de cai-putere, iar greutatea motocicletei este de doar 212 kilograme. Atinge 100 de kilometri pe ora in doar 3,2 secunde, iar, pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h, are nevoie de doar 7,5 secunde. Viteza maxima pe care o atinge GSXR K7 este limitata de fabricant la 295 km/h. Pretul „rachetei“ este de circa 13.500 de euro.

Hayabusa (GSX1300 R)

Cei de la Topspeed trec in lista celor mai bune superbike-uri de anul acesta si celebra Hayabusa, fabricata de aceiasi japonezi de la Suzuki. Pe numele ei adevarat GSX1300R, motocicleta n-a suferit transformari mari anul acesta. Un lucru bun, pentru ca pretul ei ramine la 12.000 de euro. La acest pret se cumpara un motor de 1300 cc, care dezvolta 175 de cai-putere, la 9.800 de rotatii pe minut. Si pe linga acestea, Hayabusa are renumele de cea mai frumoasa motocicleta sport din lume si chiar fabricantul „avertizeaza“ clientii ca nu pot trece neobservati cind merg pe acest model. Viteza maxima nu depaseste 300 km/h. In fapt, Hayabusa este motocicleta care a stat la originea deciziei la nivel mondial de limitare a vitezei maxime a motocicletelor de serie la 300 de km/h.