Noua reglementare a circulatiei pe drumurile publice - Codul rutier - ar fi trebuit sa fie stabilita prin Ordonanta Guvernului 195/2002, care, de altfel, a si fost aprobata de Parlament in sedinta din 30 august a.c. Doar ca s-a "revizuit" si a fost repusa in discutia Comisiilor de aparare si a celei juridice. Mai apoi, s-a dispus prelungirea discutiilor in plen pentru o pretinsa consultare a societatii civile. Iar societatea civila a aprobat, cu aplauze. Nu a fost de ajuns; pentru a doua oara, a fost ceruta aceeasi aprobare din partea societatii civile. Care aprobare din nou a fost acordata.
Pe ordinea de zi a Comisiei juridice a Senatului, in data de 12 octombrie a acestui an, ar fi trebuit discutat, la punctul 5, si proiectul de lege pentru aprobarea O.G. 195/2002 privitor la circulatia pe drumurile publice. Acest punct al discutiilor a fost pur si simplu sarit la acea sedinta, fara nici o explicatie. In ceea ce priveste acquis-ul comunitar, Romania este in intarziere la capitolul afaceri interne. Deci, implicit, suntem in aceeasi situatie si in ceea ce priveste circulatia rutiera. Dovada, printre altele, sta faptul ca numarul accidentelor a crescut fata de anul trecut. Chiar daca a fost neplacut urechilor multor soferi, sistemul punctelor de penalizare poate pune oarece ordine in harababura circulatiei de la noi. Dar care sa fie motivul amanarii sine die a introducerii noii legi a circulatiei? L-a spus direct ministrul Saniuta: legea este "antisociala si nepopulara", adica evident antielectorala pentru PSD. Se vede astfel ca mai putin conteaza siguranta oamenilor decat siguranta votului pro-PSD, indiferent de consecinte.