Social 27 Iunie 2007 02:06
Recent, am urmarit, la Staatsoper Viena, Boris Godunov de Musorgski, montare extrem de controversata, fascinand insa prin fenomenala interpretare a basului Ferruccio Furlanetto in rolul titular, un italian inteligent, cult si cu mare talent de actor, care a patruns in profunzimea spiritului tarului rus, privindu-l mult mai uman decat ne-am obisnuit, reusind, cu o economie a miscarii, dar cu o expresivitate si o traire impresionanta, sa redea zbuciumul personajului; renumitul artist mi-a spus, zambind putin amar, ca Boris sufera, se imbolnaveste si moare din cauza chinului interior, ceea ce astazi nu prea vedem la vreun dictator care comite orori...
In distributie s-au regasit trei romani - basul Alexandru Moisiuc (un Nichitici incisiv, impunator), tenorul Marian Talaba (in falsul Dmitri, rol care i-ar fi oferit oportunitatea etalarii plenare a glasului robust) si soprana Laura Tatulescu (o Xenia delicata, sensibila), vaduvita din pacate - ca si alti solisti - de multe pagini "taiate" din partitura de dirijorul Daniele Gatti. Scenele exceptionale au alternat cu altele fara relief, umor sau densitate ideatica, corul a fost minunat in primele aparitii, dar neconvingator in final, orchestra a sunat parca mai frumos ca oricand, Nadia Krasteva a cucerit in Marina...


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.