Social 26 Iunie 2007 14:38
Pe piata din Romania se pot cumpara cel putin 15 modele sub 10.000 de euro

Nu mai putin de 15 autoturisme se vand cu un pret situat sub 10.000 de euro - si ar putea fi si mai multe daca tinem seama de faptul ca am luat in calcul doar cel mai ieftin produs de la fiecare model. In functie de nivelul de pret, acestea asigura insa mai multe sau mai putine "gadgeturi" la bord.

Chiar daca tendinta generala pare a fi una indreptata spre cat mai mult confort, echipari generoase si dimensiuni din ce in ce mai mari, cele mai vandute masini raman cele care au un pret de achizitie scazut, clientii fiind deopotriva tineri, familisti la inceput de drum sau companii. Am facut un tur prin listele de preturi ale autoturismelor vandute in Romania si am reusit sa alegem cele mai bune oferte, toate situate sub pragul psihologic de 10.000 de euro. Pentru fiecare am verificat nivelul minim de dotari, respectiv cele privind siguranta (ABS plus airbaguri) si cele privind confortul (Radio CD, aer conditionat), fiind rare modelele care au in standard toate cele patru echipamente. Din acest studiu rezulta faptul ca este dificil ca, la un nivel de pret scazut, sa putem beneficia de un minim de dotari. Exista insa si exceptii, iar cumparatorii trebuie sa nu uite ca, pe masura ce modelele se innoiesc si trec la o noua generatie, sunt mai bine echipate, mai fiabile si isi pastreaza mai bine valoarea.

Pret: 6.000-8.000 euro

Doar trei marci ofera autoturisme in acest interval de preturi, una fiind Dacia, producatorul local care detine peste 30% din piata, a doua - Chevrolet, marca ce a inlocuit in Europa fosta Daewoo, iar a treia - Fiat, cu o oferta speciala pentru Panda. Logan are fara indoiala cele mai mici preturi, aproape toata gama sa plasandu-se in zona �sub 10.000 de euro�, astfel ca prezenta in clasamentul nostru doar a modelului de baza, cel mai ieftin, este cumva nedreapta, mai ales ca destule versiuni de top, echipate cu aer conditionat, radio CD, ABS, cel putin doua airbaguri, pot fi cumparate cu aproximativ 8.000 de euro. Chevrolet Spark este continuatorul Matizului, un supermini de succes, si poate fi o alegere interesanta, cu un raport pret/dotari foarte bun, cu un motor fara putere, dar economic. Panda Sorisso vine ca o oferta speciala, dotarile sale nu sunt spectaculoase, dar poate fi o optiune economica.

Pret: 8.000-9.000 euro

Ei bine, daca pentru a construi o masina sub 8.000 de euro este nevoie de multe compromisuri, peste aceasta suma lucrurile incep sa arate cat de cat normal. Nu mai putin de 7 modele, multe dintre ele cu o valoare intrinseca serioasa, sunt oferite publicului din Romania pentru sume sub 9.000 de euro, in conditiile in care nu vorbim despre oferte de moment, iar cele mai multe sunt lansate in ultimii doi ani, deci dispun de o tehnologie noua, mai fiabila. Cele mai interesante sunt suratele Citroen C1, Peugeot 107 si Toyota Aygo, toate rezultate dintr-un proiect comun, lansate insa la apa separat, cu echipari diferite si preturi in functie de politica proprie a producatorului. Cea mai ieftina este Citroen, dar nu neaparat cea mai slab echipata, Peugeot fiind mai scumpa cu aproximativ 200 de euro, fara un motiv anume. Toyota este singura care are parte de echiparea minima completa, pretul sau fiind si cel mai mare.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.