Distribuit de Tartar Films, care a distribuit si "Moartea domnului Lazarescu" de Cristi Puiu (primul film romanesc ce a rulat in cinematografele americane),filmul lui Corneliu Porumboiu e supus tratamentului special privind distribuirea unei productii independente. Cu alte cuvinte, nu intra in sute de copii, ca marile superproductii si filme comerciale, ci in copii mai putine si progresiv in teritoriu.
Corneliu Porumboiu e multumit de primirea americana, mai ales de cronicile de intampinare ale filmului, care sunt numeroase si foarte elogioase, nu putine folosind cuvantul "capodopera". N-am gasit pana acum o cronica negativa, iar presa americana e dura. Nu prezinti interes, nu te baga in seama. "New York Times" a scris,
de pilda, in ziua in care filmul a intrat la cinematograful din Manhattan, ca e "caracterizat printr-o precisa si alunecoasa inteligenta formala" ceea ce face ca din a doua jumatate sa devina o "parodie hilarianta a productiilor TV de duzina". Cronica din prestigiosul cotidian debuteaza amintindu-l pe Karl Marx care in "18 Brumar al lui Napoleon Bonaparte" observa ca istoria se repeta, mai intai ca tragedie, apoi ca farsa. "A uitat sa adauge, spune textul, ca comemorarea istoriei poate ridica farsa la nivelul cu totul nou al absurditatii".