Speculand lipsa acuta de parcari din Capitala, edilii de la Primaria Municipiului Bucuresti au pus la punct un proiect diabolic de jecmanire a cetateanului, care va transforma locurile de parcare din oras in cele mai scumpe din Europa. Sub pretextul unui parteneriat public privat, explicat locuitorilor Capitalei ca lipsa oricaror finantari de la bugetul local, Primaria Capitalei intentioneaza sa demareze constructia, intr-o prima etapa, a 14 parcaje subterane.

De cateva luni au fost aprobati, prin hotarare de Consiliu General, indicatorii tehnico-economici pentru 14 parcaje subterane. Sumele de sute de milioane de euro, prezentate in cele 14 anexe ale hotararii de Consiliu General, demonstreaza insa intentia unei imense fraude.

Care are ca scop, cel mai probabil, incredintarea parcajelor subterane catre "regii parcarilor", in frunte cu firma DALLI, care a acaparat deja cele mai profitabile suprafete de acest gen din Capitala. Manevra e simplista. S-au aprobat indicatori tehnico-economici astronomici pentru fiecare parcaj.

Un loc de parcare apare pe hartie ca va costa, atentie, intre 28.000 si 120.000 euro, functie de zona. O suma ametitoare, din care se poate construi fara greutate un apartament nou-nout intr-o zona centrala. Primaria sustine ca nu pune la bataie banii ei, insa cei care - pe hartie - pretind ca vor cheltui atat pentru construirea unui loc de parcare, vor castiga detasat licitatiile, in baza carora vor primi ulterior in concesiune, pe 49 de ani, terenurile aferente constructiei. Sunt zeci de mii de metri in zone centrale si ultracentrale. Aici e miza afacerii.

Castigatorii "licitatiilor" vor pune mana pe halci de teren din cele mai scumpe din Capitala. Iar pentru amortizarea uriaselor investitii (de pe hartie) vor putea jecmani la liber soferul bucurestean, caruia i se vor impune taxe grele pe ora de stationare. Conducatorul auto va fi lesne obligat sa plateasca, intrucat toate strazile din vecinatatea parcajelor subterane vor fi "tapetate" cu indicatorul de circulatie "oprirea interzisa", asa cum se practica in prezent - ca din intamplare - pe langa unele din parcajele firmei DALLI.

Citeste si:

Indicatori umflati cu pompa

Prin Hotararile nr. 273 din 2 noiembrie 2006 si nr. 310 din 14 decembrie 2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a decis aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru 14 parcaje subterane pe teritoriul Capitalei, precum si aprobarea demararii procedurilor de concesionare de lucrari publice aferente celor 14 parcaje. Este vorba de viitoarele parcaje subterane de la Sala Palatului, Soseaua Stefan cel Mare - Bloc Perla, Soseaua Stefan cel Mare - Aleea Circului, Str. Barbu Vacarescu - B-dul Lacul Tei - Circul Globus, Esplanada Gara Baneasa, Parcul Herastrau - Pavilionul H, Piata Walter Maracineanu, Piata Alba Iulia, Piata Sudului, Piata Hurmuzachi, Piata Obor, Piata Amzei, Restaurant Pescarus, Piata Dorobanti.

Deosebit de interesant este faptul ca pentru cele 14 parcaje subterane s-au efectuat - CGMB nu spune de catre cine in hotararile date cum ar fi fost normal - 14 proiecte de executie in care se mentioneaza o serie de indicatori tehnico-economici aberanti.

Mai precis, un loc de parcare este calculat la pretul unui apartament de trei camere, intr-o zona centrala, oferit la cheie (adica finisat). Cine poate fi atat de naiv sa creada ca lucrarile de constructii-montaj aferente unui loc de parcare pot costa intre 28.000 si chiar 120.000 euro, fara terenul de dedesubt!? Cand se stie ca un loc de parcare are circa 10 m.p., iar cel mai scump metru patrat de constructie de locuinta (cu toate finisajele incluse: parchet, gresie, faianta, termopane, usi etc.) nu depaseste 1500 euro. Cu toate acestea, din anexele cu indicatorii tehnico-economici aferenti fiecarui parcaj rezulta ca in Capitala, constructia unui loc de parcare va fi mai scumpa decat un apartament central de circa 100 m.p.