Pentru a doua productie din cadrul Studioului experimental de opera si balet "Ludovic Spiess", Opera Nationala a propus doua titluri ce puteau fi incadrate si programului Saptamanii muzicii contemporane, in curs de derulare.

Deci, cu "Logodna" de Nicolae Brandus si "Lectia" de Serban Marcu, iata doua tinte ochite cu abilitate si cu sprijinul material al ministerului. Intr-un spatiu neobisnuit – scena Operei – publicul a fost invitat, nu ca interpret ci ca participant, sa urmareasca de aproape cele doua lucrari in ambianta de… experiment. Ceea ce s-a si intamplat, lasandu-ne impresia ca ne aflam, toti, in preajma unor incercari apartinand unor autori din perioade diferite.

"Logodna" lui Nicolae Brandus beneficia intr-un procent majoritar de inregistrarile radio, inclusiv cu vocea lui Forry Etterle care recita versuri din "Strigoii" lui Eminescu. Pe spatiul din fata spectatorilor se derulau proiectii si o pantotima ce completa imaginile sonore cu miscari imaginate fantezist si cu forta de coregrafa Adina Cezar. Compusa acum patru decenii, audiata si premiata acum trei decenii, "Logodna" a ajuns in fine, ca experiment, pe un spatiu scenic mult asteptat de autor. Urmarind-o, ne gandeam ca operele lui Aurel Stroe sau Anatol Vieru nu au avut insa aceasta soarta, cu sau fara sanse de izbanda.

Fara sa remarcam aici contributii regizorale semnalate de afis, mai apoi regizoarea Anca Daniela Mihut, scenografa Luminita Mustata si-au asumat responsabilitatile reprezentarii "Lectiei" de Serban Marcu, intr-o versiune live dirijata de Vlad Conta. Locul lui Eminescu a fost luat de Eugen Ionesco, intr-o mutatie in care numai dramaturgul si-a asumat interesul. Deci, cu aceste spectacole suntem pe terenul experimentelor de opera si balet. Utile desigur, chiar fara sa stim daca va urma sau nu consacrarea.