Ideea de transformare a Bucurestiului intr-o metropola a apartinut lui Vasile Gherasim, fost primar al Sectorului 1, acum consilier al primarului general, Adriean Videanu, pe probleme de dezvoltare urbana. Prima discutie pe tema proiectului marelui oras a avut loc in 1998. Totul a fost abandonat pana in 2002 cand Zona Metropolitana (ZM) trebuia sa inghita 62 de localitati. Desi pus pe hartie de Gherasim, proiectul a fost revendicat si de liderii PNL, chiar propus de acestia analizei comisiilor din Parlament. Dupa putina valva, a trecut din nou intr-un con de umbra. Dupa aproape cinci ani, Zona Metropolitana este abordata din nou, la initiativa primarului general, Adriean Videanu, subiectul fiind elaborat tot de Vasile Gherasim. Ajuns la a treia varianta, proiectul este structurat in trei parti pentru a evita conflictele politice si a mai diminua din orgolii.

In prima faza, din Zona Metropolitana va face parte Bucurestiul si Judetul Ilfov compus din 33 de comune si sapte orase, sub denumirile de Centrul Metropolitan Bucuresti si Zona Premetropolitana. Metropola va avea un Consiliului de Administratie, un guvernator si un city manager.

Criterii

Citeste si:

Consiliul de Administratie va fi format din consilieri ai Capitalei, ai oraselor si comunelor din Ilfov desemnati dupa anumite criterii. Astfel, Consiliul General al Capitalei si cel al Judetului Ilfov vor avea fiecare cate sapte reprezentanti, celelalte localitati isi vor delega reprezentanti in functie de numarul consilierilor existenti in prezent. De exemplu, o comuna care are acum intre 9-15 alesi locali va avea in Consiliu Zonei Metropolitane un reprezentant, intre 7-21 - doi consilieri si intre 25-27 - cate trei.

Astfel, Bucurestiul va fi reprezentat de 25 de consilieri, punandu-i la socoteala si pe cei de la sectoare. Mandatul lor va fi pe o perioada de patru ani, presedintele fiind ales doar pentru doi ani. Tot ceea ce tine de modul de administrare al Zonei Metropolitane va fi decis de acest consiliu.

"Consiliul General al Zonei Metropolitane va lua decizii in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor structurale, extinderea transportului in comun, modernizarea sistemului de invatamant. Practic, transportul rutier si cel de cale ferata va trebui sa faca legatura intre Sud-Nord, Est-Vest. Spre exemplu, metroul usor, de suprafata ar putea sa plece din Bucuresti si sa ajunga in Snagov", a spus Gherasim.