Cu toate ca in reglementarile prevazute de noul Cod Rutier este mentionat destul de clar faptul ca trasurile si carutele vor trebui sa dispara de pe drumurile nationale si europene, numarul celor care se avanta cu astfel de atelaje in trafic este destul de mare.

Politistii sustin ca deocamdata nu a fost confiscata nicio caruta, deoarece autoritatile nu au asigurat trasee pentru aceste atelaje. La randul lor, reprezentantii consiliilor locale dau din umeri si spun ca nu au fonduri pentru construirea unor trasee pentru atelajele hipo.

Chiar daca nu a fost confiscata nicio caruta, de la inceputul anului au tot fost aplicate sanctiuni contraventionale pentru ca atelajele nu erau semnalizate corespunzator, dar si pentru cei care au fost prinsi conducand carutele sub influenta bauturilor alcoolice. Se pare ca oamenii legii se straduiesc degeaba pentru a-i disciplina pe cei care au fost sanctionati, pana in prezent nefiind inregistrata nicio chitanta cu dovada achitarii amenzii de vreun carutas sanctionat. in acest contex, inceputul de an a fost marcat de actiuni de protest ale catorva sute de carutasi din diferite judete ale tarii care au protestat in fata primariilor pentru ca din acest an nu li se mai permite circulatia pe strazile principale din municipii, potrivit noului Cod Rutier.

Pe de alta parte, aproximativ 7.000 de carutasi au fost amendati de la inceputul anului de catre politistii de la circulatie, din cauza ca au incalcat prevederile noului Cod Rutier. Politistii spun ca majoritatea conducatorilor de atelaje nu cunosc regulile de circulatie, motiv pentru care se incearca familiarizarea lor cu normele rutiere. Politistii efectueaza periodic instruiri cu grupuri de carutasi, iar un efect pozitiv al intalnirilor il reprezinta faptul ca acestia au inceput sa poarte elementele reflectorizante pe timp de noapte sau de vizibilitate scazuta.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.