Pentru un particular care da un anunt de vånzare sau inchiriere pe cont propriu, primele cåteva zile dupa acest demers devin un calvar. Acesta va primi sute de telefoane din partea agentilor care ii promit marea cu sarea, inclusiv un pret mult mai mare decåt cel dorit de vånzator. Totul se dovedeste insa o cacealma, pentru ca agentiile nu vor face altceva decåt sa preia acest anunt in baza lor de date, evident la un pret care sa acopere si profitul lor

Pe lista arsenalului cu care agentiile imobiliare agata clientii se numara si anunturile-capcana. Acestea contin preturi mult mai mici decåt cele reale si au menirea de a-i atrage pe cei care sunt in cautarea unei case. O data intrat pe måna intermediarilor, clientul va primi oferte mult mai scumpe si va strabate orasul impreuna cu agentii de teren ai firmelor, care habar nu au unde se afla apartamentele pe care le au la vånzare

De ani buni, agentiile imobiliare din Romania au creat un monopol care face imposibila intalnirea dintre cumparatorul si proprietarul unui bun. Cel care vrea sa-si cumpere o casa, un teren sau doar sa inchirieze o garsoniera trebuie sa cotizeze la una dintre miile de agentii de pe piata. Acestea din urma recurg la tot soiul de tertipuri, de la anunturi-capcana sub pretul pietii pana la introducerea abuziva a celor care vand apartamente in bazele lor de date, la mica publicitate sau pe Internet.

Acum 10 ani, "baietii destepti" ai imobiliarelor au inventat un program de calculator menit sa supravegheze toate tranzactiile pe aceasta zona. Softul cu pricina a fost oferit sub forma de abonament, la un pret rezonabil, tuturor agentiilor imobiliare. Programul face ca cei interesati sa primeasca, la prima ora in computere, ofertele publicate la Mica Publicitate sau pe Internet de catre particulari, pe toata tara, indiferent ca este vorba despre vanzari, cumparari sau inchirieri.

Aplicatia selecteaza anunturile dupa numarul de telefon, eliminandu-le astfel pe cele ale agentiilor, pentru ca acestea sa nu se calce pe bombeuri si sa se sune intre ele. Baza de date a celor de la imobiliare i-ar face gelosi chiar si pe cei de la Evidenta Populatiei. Prin simpla introducere a numarului de telefon, se poate afla daca ai de-a face cu un samsar, un particular sau o agentie.

Citeste si:

Agentiile isi apara "programul minune"

Agentia de monitorizare si statistica imobiliara este una dintre cele doua firme specializate care ofera acest program numai agentiilor imobiliare cu acte in regula, sediu si angajati. Daca fiecare samsar de case sau terenuri ori simplu tanar care viseaza la un acoperis deasupra capului ar avea acces la acest program, agentiile imobiliare ar trage obloanele de urgenta.

Este doar unul dintre motivele pentru care, in era Internetului, prin intermediul caruia in mod normal ar fi trebuit eliminati intermediarii traditionali de pe piata, oferta imobiliara continua sa fie tabu pentru particularul care vrea sa isi cumpere un apartament, o casa, un teren sau numai sa inchirieze o garsoniera. Nu ai cum sa eviti plasa tesuta cu indemanare de agentiile imobiliare, decat, poate, daca esti un foarte bun navigator pe internet si ai suficient timp de petrecut in fata monitorului si tastaturii.

Anunturile-capcana publicate de agentiile imobiliare din Capitala fac aproape imposibil un contact direct intre cumparator si vanzator. Dominata de anunturile date de agentiile imobiliare, Mica Publicitate nu contine nici cinci la suta anunturi date direct de catre particulari. In schimb, poti gasi acelasi apartament dat la ziar de toate agentiile cu putinta, si nu in putine cazuri, acelasi potential cumparator se duce sa vada acelasi apartament cu mai multe agentii.