"Soldatii romani nu poarta ceasuri de mina", observa ironic cronicarul american Bill Givens intr-o recenta carte dedicata gafelor din filmele hollywoodiene. Exemplul sau preferat este centurionul din "Spartacus" care poarta un Rolex in plina epoca romana. Pe de alta parte, ceasurile au devenit personaje obligatorii in filmele cu audienta, unde publicitatea mascata e la ea acasa.

Adrenalina contra cronometru

Plasarea ceasurilor de marca in filmele de actiune este, de obicei, sincronizata cu promovarea publicitara a respectivelor branduri. "Practica de «product placement» are in Occident mai mult de 20 de ani. In filmele romanesti nu am observat campanii pentru ceasuri, dar bineinteles ca marcile de ceasuri comercializate in Romania sint internationale si beneficiaza de promovarea din filmele de la Hollywood care se difuzeaza si la noi. In noua serie cu agentul 007 sint promovate masini precum BMW si Porsche, dar si ceasurile Omega", observa Alexandru Raducanu, redactor-sef al revistei "The Marketer". De-a lungul vremii, agentul 007 si-a cronometrat cursele auto infernale cu ceasuri Rolex, Seiko sau Omega. Ultimul dintre branduri a profitat din plin de recentul "Casino Royale". Daniel Craig, cel mai nou interpret al lui Bond, promoveaza ceasurile Omega atit in film, cit si in campania publicitara pentru Omega Seamaster Professional si Seamaster Planet Ocean. De curind, casa de licitatii Antiquorum a scos la vinzare trei ceasuri Omega purtate de-a lungul vremii de agentii 007 din seria "James Bond". Ultimul Omega, cel purtat de Daniel Craig, a fost vindut cu 156.000 de euro.

Citeste si:

Imitatii chinezesti

Tom Cruise este unul dintre cei mai consecventi eroi din filmele de actiune in privinta reclamei mascate. Eroul jucat de el, Ethan Hunt, nu renunta nici in ruptul capului la ceasurile Casio G-Shock, care supravietuiesc dupa toate cascadoriile si aventurile din seria "Mission: Impossible". Un alt caz celebru de "product placement" este filmul "Miami Vice" (2006) al lui Michael Mann.