Majoritatea candidatilor care aplica pentru un job nu stiu sa-si intocmeasca un curriculum vitae de succes

Scris in graba, de la birou, poate chiar in ziua expirarii anuntului de recrutare, CV-ul nu primeste suficienta atentie din partea candidatului. Cel mai adesea prezentarea este una neconvingatoare.

Observatia generala pe care a avut-o Eduard Radu, managing consultant al Careerexpert in urma analizarii a peste 100 de CV-uri la targul de joburi "Angajatori de top", este ca acestea nu sunt bine redactate. El avanseaza si un procent: aproape 90% din ele au suferit la acest capitol. Cea mai populara greseala a candidatilor este aceea de a insiruri pur si simplu detalii personale si profesionale ca si element de cunoastere. Adesea se opresc la a spune ca au lucrat la firma X. Pe nivelul urmator sunt cei care descriu ce au facut la respectiva companie.

"Cea mai convingatoare forma a CV-ului este cea in care isi explica rezultatele pe care le-au obtinut", spune Radu. El a remarcat insa ca atat studenti si absolventii, cat si profesionistii cu 5-10 ani experienta au dificultati in a-si identifica rezultatele si in a le transpune in scris. "I-as incuraja pe candidati sa investeasca foarte mult timp in a-si identifica rezultatele pe care le-au obtinut, nu numai unde au lucrat cu carte de munca, ci in toate locurile in care au activat profesional", spune Radu. Spre exemplu, un tanar absolvent poate sa-si prezinte rezultatele pe care le-a avut ajutandu-si parintii la propria firma sau din implicarea in proiectele colegilor. "Este cam singurul rezultat pe care il poate proba", considera consultantul. Pentru scrierea unui CV, in functie si de experienta avuta, el recomanda alocarea unui buget de timp de cel putin sase ore.

Aspectul unui CV, important pentru angajator

La prima triere a CV-urilor, un recrutor citeste prezentarea candidatului in 30-45 de secunde. Timp ce trebuie folosit cat mai bine pentru a-l determina pe acesta sa-l trimita in teancul celor care necesita mai multa atentie. Astfel Radu le sugereaza candidatilor sa prezinte la sfarsit datele de contact, si nu la inceput, asa cum se obisnuieste, convins fiind ca daca informatia este relevanta, angajatorul va cerceta cu atentie prezentarea pentru a afla cum poate sa-l contacteze pe candidat.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.