A venit pentru a treia oara in Romania, de data asta, la invitatia Festivalului International de Film B-Est. A fost intampinat la aeroport de numerosi ziaristi, la conferinta sa de presa a fost mare inghesuiala, proiectia filmului sau "Soare inselator" a fost urmarita de sute de spectatori (in ciuda unei subtitrari care-o luase razna), iar la "master-class"-ul tinut la Sala Amfiteatru a Nationalului bucurestean s-a stat si pe trepte. Vorbind despre "Regizorul in doua ipostaze: in cadru si in afara lui", a spus ca toate filmele lui vorbesc despre iubire. A raspuns, cu stoicism, la intrebari despre sufletul rus si soldatul rus, a marturisit ca si-ar fi dorit ca cei care l-au aplaudat in picioare in Romania sa fi fost critici rusi, a dat o lectie despre ce inseamna o zi torida jucata intr-un film, si a ocolit cu gratie toate subiectele legate de politica si de relatia cu la fel de celebrul sau frate, Andrei Koncealovski. A dat interviuri scurte, putine si greu de obtinut. Ca o adevarata vedeta. El e Nikita Mihalkov.

De unde va vine fascinatia pentru Cehov, caruia i-ati ecranizat texte si despre care vorbiti foarte des?

Nu stiu, uneori mi se pare ca daca am fi trait in acelasi timp, am fi fost prieteni foarte buni.

Citeste si:

Spuneati despre Stanislavski cum ca sistemul sau e facut pentru oameni si talente medii.

Stanislavski e un geniu. A creat un sistem universal pe baza caruia orice om, chiar unul cu date native elementare, poate sa invete mestesugul asta. Mikhail Cehov, care era, ce-i drept, ruda cu celalalt Cehov, Anton, a fost un actor, un regizor si un pedagog genial; a dezvoltat sistemul lui Stanislavski si a reusit sa obtina alte rezultate, dar nu cred c-ar fi reusit asta daca Stanislavski n-ar fi existat.