Pana la 30 iunie 2007, autoritatile locale trebuie sa faca harti ale zgomotului ambiental pe care sa le trimita la Bruxelles. in afara de Capitala, alte noua orase cu populatie mai mare
de 250.000 de locuitori trebuie sa-si construiasca astfel de harti, pe baza carora isi vor intocmi planurile de masuri pentru diminuarea decibelilor in plus.

Locuitorii din Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov si Galati vor afla, dupa intocmirea acestor planuri, unde sunt zonele cu cei mai multi decibeli pe metrul patrat. Legea prevede ca fiecare oras sa aiba harti pentru traficul rutier si cel feroviar.

Pana acum, dintre toate orasele, numai hartile pentru Bucuresti si Ploiesti au fost terminate. Unul din motive ar fi acela ca intocmirea lor este foarte costisitoare, de aproape un euro pentru fiecare locuitor de la oras.

Capitala, un mediu foarte poluat fonic

Citeste si:

Specialistii au stabilit ca nivelul de zgomot produs de conversatia obisnuita se situeaza la putin peste 30 de decibeli, ceea ce nu reprezinta o agresiune pentru auzul uman. Tot ceea ce depaseste insa 50 de decibeli, timp de mai multe minute, de exemplu, trecerea unui camion pe o strada, se transforma intr-un factor de stres.

Graficele arata ca harta zgomotului din Capitala e zugravita in culori de la rosu la albastru inchis, ceea ce inseamna valori cuprinse intre 70 si 90 de decibeli pe timpul zilei.

Sunt strazi unde zgomotul depaseste 90 de decibeli, mai ales pe arterele care leaga Piata Unirii de Piata Universitatii. "Din harta reiese ca zonele cele mai zgomotoase sunt cele de pe traficul rutier, principalele inele de trafic si arterele care leaga cartierele intre ele. Ne asteptam ca tramvaiele sa fie o sursa de zgomot, dar nu a fost asa. Acolo unde sunt tramvaie, zgomotul e mult mai mic in comparatie cu zonele foarte circulate de masini", spune Adrian Catrina, directorul Directiei de Mediu din Primaria Capitalei.