Ca sa nu se mai lupte si anul acesta cu flacarile, dupa ce au facut-o de mai multe ori in ultimii doi ani, cei din conducerea Teatrului National de Opereta "Ion Dacian" vor sa scape de ghinion, invitind focul pe scena si exorcizindu-l astfel. Teatrul va fi relansat, nici mai mult, nici mai putin, in flacari, in spatele carora publicul va putea vedea, un spectacol care isi propune sa aduca Broadwayul pe scena romaneasca. Prima piesa va avea premiera pe 31 martie si se anunta un megashow, alcatuit din colaje reprezentind paisprezece momente importante, pe care le-a parcurs, din anul aparitiei sale, musicalul american, jucat pe Broadway, dupa cum explica directorul executiv Daniel Eufrosin. Nu trebuie sa fi facut o pasiune pentru acest gen artistic sau sa fii specialist ca sa iti sune cunoscute piese ca "Show Boat", "Cabaret-Willkommen", "Cats", "West Side Story", "Chicago" sau "New York". Pentru acest spectacol, in timpul caruia veti putea vedea pe scena cam 160 de artisti, lucreaza sapte regizori (Beatrice Rancea, Ion Caramitru, Radu Afrim, Alexandru Tocilescu, Radu Alexandru Nica, Cornel Todea, Razvan Dinca) si cinci coregrafi: Razvan Mazilu, Mihai Babuska, Florin Fieroiu, Sergiu Anghel, Carmen Cotofana. Acesti artisti s-au ocupat fiecare de citeva momente si - ceea ce va nedumeri pe unii si va face deliciul altora - echipele nu s-au consultat aproape deloc intre ele, cu exceptia unei prime intilniri lamuritoare. In felul acesta "nu exista o unitate stilistica. Unitatea consta in decoruri, realizate de J. Werner si in costume (concepute de Doina Levintza)", explica Razvan Dinca, directorul general al Teatrului de Opereta.

14 musicaluri intr-un singur spectacol

Totul a inceput cu o colaborare cu un cunoscut dirijor american, Gary Dilworth, povesteste Daniel Eufrosin. "Noi am fost de acord cu ideile sale si cred ca prin decembrie anul trecut am inceput sa stringem materialele si partiturile necesare pentru spectacol si ne-am hotarit sa fie un adevarat show, iar Razvan Dinca a venit cu ideea sa aducem toti regizorii si coregrafii in voga." Regizoarea Beatrice Rancea ne-a explicat ca "fiecare regizor a incercat sa-si imprime stilul. Unii au ales o citire clasica a partiturilor, altii una foarte moderna si inedita a momentelor, ceea ce va da si un plus de culoare si dinamism spectacolului. Vom face un melanj intre momente, si inceputul si finalul il vom gindi impreuna".

Citeste si:

Regizorii de la noi incep sa cocheteze cu musicalul

Pentru cei mai multi dintre artisti, acest spectacol reprezinta o noutate absoluta in repertoriul propriu, astfel ca fiecare a avut de invatat sau de exersat lucruri pe care inainte nu le cunostea decit prea putin. In primul rind, "foarte putini regizori de teatru au montat la Teatrul National de Opereta, pentru ca sint foarte putini regizori care indraznesc sa monteze un gen muzical". Si foarte multi dintre ei au virste foarte inaintate. Infuzia de regizori pe care il presupune acest prim spectacol de o asemenea amploare sper ca va deschide apetitul acestor artisti catre genul teatrului muzical", ne spune Razvan Dinca. Insa nu numai regizorii au avut de facut fata unei situatii noi: de exemplu, pe Razvan Mazilu il veti putea vedea in fragmentul "Cabaret - Willkommen", pentru care a conceput partea coregrafica, intr-o ipostaza inedita.