Provident Financial Romania este o institutie financiara nebancara (IFN) care isi desfasoara activitatea conform Ordonantei 28/2006. Compania si-a inceput activitatea in aprilie 2006, fiind singura institutie financiara nebancara care acorda imprumuturi la domiciliul clientului, dupa un model de afaceri testat, utilizat de grupul britanic Provident Financial in toate tarile in care isi desfasoara activitatea.

Deoarece creditul la domiciliu este un concept nou in Romania, inca de la lansare, Provident Financial a oferit publicului informatii despre modul cum functioneaza acest serviciu financiar, precum si despre costurile aferente, atat prin intermediul presei, cat si prin departamentul de relatii cu clientii si pe site-ul sau web.

Una dintre caracteristicile esentiale ale creditului la domiciliu este faptul ca produsul se adreseaza si oamenilor cu venituri moderate, adesea trecuti cu vederea de alte institutii financiare. Obiectivul Provident Financial Romania este de a acorda credite in mod responsabil, dupa o analiza atenta a solicitarilor, astfel incat solicitantul sa nu fie impovarat printr-un credit prea mare. Costul, stabilit printr-un contract de credit transparent, este fix, deoarece nu exista comisioane sau taxe ascunse.

Compania face parte din grupul Provident Financial, un lider international in furnizarea de credite de consum. Cu sediul central in Marea Britanie, Provident Financial are o traditie de peste 125 de ani si peste patru milioane de clienti in intreaga lume. in ultimul deceniu, Provident Financial a pus bazele unor afaceri de succes in tari din Europa Centrala, in Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia, precum si in Mexic. Din 1962, compania este cotata la Bursa de Valori din Londra.

IMPRUMUTUL LA DOMICILIU

Provident Financial Romania acorda imprumuturi in numerar, de valoare mica, pe termen scurt si fara garantii. Creditele sunt acordate la domiciul clientului, in termen de 48 de ore, de catre reprezentantii companiei (agenti independenti) care viziteaza apoi clientul in fiecare saptamana pentru a incasa ratele si, daca sunt solicitati, pentru a acorda noi credite. imprumutul initial oferit de Provident Financial Romania se situeaza intre 400 si 1000 de lei, pe o perioada de 26 sau 39 de saptamani.

Aceste imprumuturi nu sunt acordate insa "pe ochi frumosi", asa cum se sugereaza in articol, ci cu respectarea politicilor interne de creditare si a normelor BNR. Fiecare situatie este analizata atent, astfel incat clientul sa nu fie impovarat printr-un credit prea mare. Spre exemplu, jumatate din totalul solicitarilor de credit primite de compania noastra erau respinse chiar si inainte de aplicarea Normei BNR nr. 20/2006 privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice.

Citeste si:

COSTUL

In ceea ce priveste costul, desi poate parea ridicat la prima vedere, acesta trebuie vazut in contextul furnizarii unui serviciu financiar complex, la domiciliul clientului. Costul total pentru imprumut este stabilit printr-un contract de credit foarte transparent si nu poate creste. De alfel, o diferenta majora fata de alte servicii de pe piata este aceea ca la Provident Financial Romania nu exista taxe si comisioane ascunse, si nici penalitati. intrucat reprezentantul companiei se intalneste saptamanal cu clientul, va fi in masura sa-i ofere solutii flexibile la orice dificultate financiara a acestuia, prin simpla reesalonare a ratelor, fara costuri suplimentare pentru client. Acesta este unul din motivele pentru care creditul la domiciliu este popular printre clientii nostri.

De notat ca nici o alta institutie financiara nu acorda astfel de credite la domiciliu, serviciu care genereaza costuri suplimentare de administrare si de pregatire a personalului si reprezentantilor. Datorita caracteristicilor sale unice, serviciul Provident Financial nu poate fi comparat cu produsele oferite de banci.

MODALITATI DE PROMOVARE

In ceea ce priveste activitatile de marketing, distribuirea de materiale informative, inclusiv trimiterea de scrisori potentialilor clienti face parte din practicile curente de promovare. Faptul ca scrisorile sunt adresate sau nu destinatarilor tine de strategia fiecarei companii. Trimiterea de scrisori neadresate este o practica utilizata atat in Romania, cat si in strainatate.

DESPRE REGLEMENTARI

In Romania, ca in toate tarile unde compania este prezenta, ne desfasuram activitatea potrivit legii, iar in conduita noastra de afaceri respectam cele mai inalte standarde. Unul dintre principiile companiei este sa sprijine educatia financiara, astfel incat clientii sa ia decizii responsabile, bine informate privind serviciile financiare si, in special, creditele. Compania promoveaza educatia financiara si prin intermediul Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare Nebancare (ALB), a carei membra este.