Agentiile de recrutare se plang ca tinerii candideaza la intamplare, fara chiar sa citeasca sau sa analizeze anunturile de angajare. Pe de alta parte, aspirantii la un loc de munca considera ca numeroasele firme de resurse umane nu ofera servicii de consiliere in cariera.

Numerosi tineri sunt dezorientati in privinta carierei. Acelasi candidat aplica la posturi din vanzari si marketing, iar daca numele postului inculde si cuvantul "manager", anuntul devine un fel de magnet. "Aproximativ 60% nu stiu exact ce drum vor sa aleaga sau, si mai grav, sunt convinsi ca vor ceva ce nu li se potriveste", declara Alina Botezatu, managing partner, Perspective Group la seminarul "Angajarea, intre mit si realitate" organizat de firma de resurse umane impreuna cu Asociatia Studentilor la Psihologie si stiintele Educatiei (ASPSE). Cu aceeasi ocazie, studentii au lansat si Clubul de HR - ASPSE.

Interesul candidatului, important pentru angajator

"Sunt foarte multi care aplica doar dupa titlu, fara sa faca macar o analiza a atributiilor", spune Botezatu. Lipsa unei orientari se observa uneori chiar din Curriculum Vitae. Rubrica in care candidatul trebuie sa precizeze obiectivul sau in cariera tradeaza adesea lipsa unei strategii. Angajatorul vrea sa vada interesul candidatului pentru domeniul in care va activa. Daca obiectivul de cariera inscris in CV nu este o continuare fireasca a postului scos la concurs, recrutorul va deduce ca respectivul candidat nu are o atractie catre acel domeniu si ca doreste jobul doar ca un pas temporar.