Comedia contemporana se scrie cu opinteli in Romania. in spatiul dramaturgiei de gen, Caragiale sau Alecsandri spulbera inca orice competitie. Regizorii ezita sa monteze putinele texte proaspete pe scenele mari, iar comediile tinerilor scriitori isi consuma exilul in spatii neconventionale. Publicul le gusta actualitatea prin baruri, cluburi si teatre private.

George Mihaita, directorul Teatrului de Comedie, actorul Ion Lucian si dramaturgul Constantin Turturica vorbesc despre o literatura care inca isi traieste adolescenta. Razboiul deschis dintre dramaturgia noua si cea veche s-a purtat la Festivalul Comediei Romanesti, incheiat sambata cu victorii ale pieselor "Comedie rosie" si "O scrisoare pierduta". Prima ii apartine lui Constantin Turturica, un autor care s-a inspirat din propriile amintiri de fost colaborator al Securitatii.
Retetar pentru o comedie de succes

Montata pe scena Teatrului National din Bucuresti de Alexandru Tocilescu, "Comedie rosie" a castigat Marele Premiu la festCO. "Am lucrat trei ani la aceasta piesa. Comedia nu este facila", spune autorul Constantin Turturica. "Dimpotriva, ea cere o concentrare mai mare, avand grija sa respecte legi arhicunoscute ale dramaturgiei: o poveste inedita, un conflict puternic, personaje principale si secundare bine individualizate. Piesa despre care scriitorul crede ca va avea succes de public s-ar putea sa nu aiba, deoarece spectacolul este al regizorului. El poate sa taie, sa modifice, directionand lucrarea chiar in alta parte decat si-a dorit autorul".

Citeste si:

Clasicii nu au concurenta

George Mihaita, directorul Teatrului de Comedie, crede ca "autorii de forta ai momentului au ramas, din pacate, tot Caragiale, Alecsandri, Ionesco si Matei Visniec". "Comedia de buna calitate se naste din contrastul dintre un ideal frumos si o realitate hada", puncteaza Ion Lucian, distins cu Premiul de Excelenta si Premiul Special pentru rolul din "Comedie rosie", la ultima editie a festCO.