Romanii cumpara zilnic mancare, dar cheltuiesc mai putini bani pentru produsele de igiena personala si de intretinere a locuintei. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei Mednet Marketing Research, aproape jumatate din romani achizitioneaza zilnic produse alimentare, in timp ce produsele nealimentare intra in cosul de cumparaturi o data pe saptamana sau la doua saptamani.

Potrivit studiului Mednet, 46% din repondenti cumpara produse alimentare zilnic sau aproape zilnic. Acest lucru este pus, de catre autorii cercetarii, pe seama faptului ca romanii sunt adeptii produselor alimentare proaspete (fructe, legume, paine etc.) si a mancarurilor gatite in casa - traditional, desi se mai apeleaza si la semipreparate, acestea fiind preferate in special de catre tineri.

Mai putini bani pentru igiena

Referitor la produsele nealimentare, o treime din repondenti au precizat ca achizitioneaza marfuri nealimentare, precum detergenti, produse de igiena personala, cosmetice, saptamanal, in timp ce 18,4% si 19,3% din subiectii intervievati achizitioneaza produse nealimentare o data la doua saptamani, respectiv o data pe luna.

Citeste si:

Studiul mai arata ca persoanele tinere achizitioneaza intr-o masura mai mare marfuri nealimentare, comparativ cu persoanele in varsta. "in general, persoanele cu venituri mici, precum si pensionarii achizitioneaza cu precadere produse nealimentare cam o data pe luna. Din randul celor care nu au o periodicitate in aceasta privinta se evidentiaza categoria populatiei active, cu un venit mediu sau peste medie", se precizeaza in studiu.

Pietele traditionale sunt in top

Sedus de sistemele de creditare si de "explozia" de magazine de pe piata, romanul a inceput sa prinda gustul cumparaturilor in formele moderne de comert. Din punct de vedere al celor mai vizitate locuri pentru cumparaturi, studiul Mednet arata ca 74% prefera hipermarketul si 56,7% isi fac cumparaturile in supermarket.