Marea majoritate a obiectelor sunt pastrate si conservate de muzeu sau nu apartin acestuia asa ca au fost alcatuite niste postere cu colaje de fotografii, fiecare din ele reprezentand o perioada din viata scriitorului. Intalnirea l-a avut ca amfitrion pe criticul literar Alexandru Condeescu si ca invitati pe Sorin Alexandrescu, critic, istoric si teoretician literar, dar si nepotul (dupa sora) al lui Mircea Eliade, pe Radu Bercea, doctor in filosofie indiana, si pe Andrei Oisteanu, presedintele Asociatiei Romane de Istorie a Religiilor. In sala a fost prezenta si Ana Blandiana.

Expozitiile de acest gen vor sa aduca lumina mai mult asupra laturii umane a scriitorilor, decat asupra operei lor. Invitatii au vorbit despre diferite fatete ale personalitatii lui Eliade, savant in istoria religiilor, dar si autor de beletristic2a.

Sorin Alexandrescu, autorul volumului "Mircea Eliade dinspre Portugalia" a subliniat ca Eliade este, pe langa Cantemir, o prezenta importanta in multe culturi, pastrandu-si totodata si romanitatea. In cartea sa, Alexandrescu abordeaza biografia lui Eliade dintr-un loc median, prin anticipare si perspectiva, oprindu-se asupra momentului Portugalia.

Citeste si:

In cercetarea sa, se ocupa si de momente mai putin luminoase din viata autorului, ca cel cand, venind pentru ultima data in tara, Eliade nu-l viziteaza pe Sebastian, multi punand acest lucru pe seama xenofobiei sale.

Alexandrescu gaseste explicatia cea mai plauzibila in "Jurnalul portughez", in care consilierului cultural la Lisabona, reprezentant al regimului care il oprima pe Sebastian, ii este rusine sa dea ochii cu acesta.
Andrei Oisteanu vede si el in acest jurnal ca pretinsa aroganta a lui Eliade este, de fapt, modestie, si ca nu se poate vorbi de xenofobie la un cercetator care a studiat cu atata grija si consideratie atatea culturi si le-a prezentat lumii.

Oisteanu este de parere ca Eliade ar trebui sa fie azi un model cultural - de putere de munca, ambitie, curaj de a se infrunta cu personalitatile lumii. Alexandrescu crede ca generatiile tinere, din cauza lipsei timpului intr-o lume care vrea sa evolueze din ce in ce mai rapid, plina de informatii parazitare, nu mai pot atinge acest nivel.